نوروزی: نیروهای نظامی در باره هواپیمای اوکراینی وظیفه خود را به خوبی انجام دادند

© Sputnik / Evgenya Novozheninaکی یف اوکراین
کی یف اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کی‌یف در انتظار توضیح رسمی سخنان نماینده مجلس ایران در باره هواپیمای اوکراینی است.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات اوکراین در انتظار توضیح رسمی ایران در خصوص سخنان حسن نوروزی نماینده مجلس هستند که گفته بود نظامیان وظیفه خود را در رابطه با هواپیمای اوکرائینی به خوبی انجام دادند.

حسن نوروزی اعلام کرده بود که بازداشتی در کار نخواهد بود و نظامیان ایرانی وظایف خود را به خوبی انجام دادند.

وادیم پریستایکو معاون نخست وزیر اوکراین در امور همگرایی اروپا در توییتر نوشت:«ما خواهان توضیح فوری ایران در رابطه با این بیانیه هستیم. این سخنان گویای عدم احترام به زندگی انسان است. دهها خانواده ایرانی، اوکراینی، کانادایی، سوئدی، انگلیسی و افعانستانی، نزدیکان خود را در نتیجه حمله به  هواپیمای مسافربری بی دفاع از دست دادند».

اوکراین - اسپوتنیک ایران
شکایت اوکراین از ایران در رابطه با هواپیمای ساقط شده

در این میان، سفارت اوکراین در ایران از مقامات ایران خواست سخنان نماینده مجلس توضیح داده شود.  وزیر امورخارجه اوکراین ابرازداشت:« ما باید بر اطلاعات رسمی تکیه کنیم، از اینرو وقتی اطلاعات رسمی از ایران دریافت شود، ما دست به نتیجه‌گیری معینی خواهیم زد. اما به ایران اجازه نخواهیم داد از زیر مسئولیت این تراژدی شانه خالی کند».

گفتنی است، هواپیمایی بین المللی بوئینگ 737 اوکراین در 8 ژانویه چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرد. 176 نفردر این حادثه جان باختند: شهروندان افغانستان ، آلمان ، ایران ، کانادا و اوکراین و همچنین شهروندان انگلیس و سوئد در این پرواز حضور داشتند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علت سقوط این هواپیما را خطای انسانی ناشی از اشتباه گرفتن هواپیمای مسافربری به عنوان موشک اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала