کرونا‌ویروس می تواند بر همه اندام های بدن تاثیر بگذارد

© Photo / Public domain / CDC/ Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAMکرونا‌ویروس می تواند بر همه اندام های بدن تاثیر بگذارد
کرونا‌ویروس می تواند بر همه اندام های بدن تاثیر بگذارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نظر می رسد برخلاف تصور عموم، کرونا ویروس تنها بر ریه ها تاثیر نمی گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، کلوديو ماسترويانی، رئيس بخش بيماریهای عفونی بيمارستان رم، گفت که کرونا‌ويروس فقط بر ريه ها تاثیر نمی گذارد.

رئیس گروه بیماریهای عفونی بیمارستان اومبرتو رم، استاد دانشگاه Sapienza Claudio Mastroianni، گفت: " کرونا ویروس قادر است نه تنها ریه ها بلکه سایر ارگان ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد، و در مرحله اواخر این بیماری در سطح میکروسکوپی گسترش می یابد. با این وجود با تشخیص به موقع و عمیق می توان از این وخامت جلوگیری کرد."

تولید دارویی برای کاهش سرعت شیوع کروناویروس - اسپوتنیک ایران
تولید دارویی برای کاهش سرعت شیوع کروناویروس

وی گفت: "ما عمدتاً در مورد سینه پهلوی پنومونی صحبت می کنیم، اما تجزیه و تحلیلها از جمله آنهایی که از بیماران متوفی گرفته شده است، نشان می دهد که در نهایت، ویروس روی تمام اندام ها تأثیر می گذارد، زیرا در سطح میکروسیرکلار باعث تعدادی از فرآیندهای التهابی می شود که بیشتر از همه بر ریه ها تأثیر می گذارد. اما اعضای دیگر تقریباً در سطح مویرگی در ریزگردها تحت تأثیر قرار می گیرند. "

در بخش وی، که مجدداً برای بیماران مبتلا به کرونا ویروس مجهز شده است، 180 نفر در حال حاضر تحت معالجه قرار دارند که از این تعداد 27 نفر تحت لوله گذاری نای قرار گرفتند. درمجموع، 280 بیمار تحت نظر ماستروانی تحت معالجه بودند که از این تعداد 32 نفر فوت کردند. وی بسیاری از عجایب این ویروس را یادآور می شود و به این باور ندارد که ممکن است از ابتدا کسی از آن مصون باشد.

وی گفت: " خانواده هایی وجود دارند که در آنها آلوده به این ویروس وجود دارد، اما همه اعضا آلوده نیستند. همه اینها باید توسط متخصصان مورد بررسی قرار گیرد. به عنوان مثال، یکی دیگر از عجایب این است که به نظر می رسد زنان احتمال ابتلا به آنها کمتر است. ما هنوز حتی یک عفونت کرونا در بین مبتلایان به HIV پیدا نکرده ایم. "  

وی از جمله عوامل ریسک را صرف نظر از سن، چاقی و دیابت عنوان کرد، صرف نظر از سن.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала