دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا باید تحریم‌های ایران را کاهش دهد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر تحریم های آمریکا
تحریم های آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موارد معاف از تحریم برای عملکرد بهتر ایران در روند مقابله با ویروس کرونا باید گسترش یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت سازمان دیده‌بان حقوق بشر، این سازمان روز 6 ماه مارس اعلام کرد، همزمان با افزایش شدید فشار روی نظام بهداشتی ایران، تحریم‌های اقتصادی آمریکا که منجر به محدودیت‌های بانکی بین‌المللی شدید شده‌اند، توان کشور برای تأمین مالی واردات کالاهای اساسی از جمله داروها و تجهیزات پزشکی را تا حد زیادی محدود کرده اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر از آمریکا خواست برای کاهش تحریم‌ها و افزایش مجوزهای موارد معاف از تحریم‌ها، اقدام فوری انجام دهد تا دسترسی ایران به منابع بشردوستانه حیاتی تضمین شود.

سکینه السادات پاد وکیل پایه دادگستری ايران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سازمان ملل باید بازرس ویژه حقوق بشر برای کشورهای غربی تعیین کند

کنت راث، مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر گفت:«دولت ترامپ با محروم کردن ایرانیان از دسترسی به منابع پزشکی حیاتی مورد نیازشان به مشکلات آنها می‌افزاید. دولت آمریکا باید تضمین کند که تحریم‌های مالی تحمیل‌شده به ایران به وضوح و به شکل علنی به نوعی تفسیر شوند که انتقال همه اقلام مورد نیاز مردم ایران برای حفاظت از خود در مقابل ویروس کرونا را اجازه دهد».

طبق قوانین بین‌المللی، کشور یا ائتلافی از کشورها که تحریم‌های اقتصادی اعمال می‌کنند باید اثر آن روی حقوق بشر جمعیت مورد تحریم، به ویژه نیازهای زندگی از جمله دارو و غذا را در نظر بگیرند.

از زمان شیوع بیماری کووید-19 در چین، تاکنون بیش از 60 هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала