زنی که پشت صحنه سیاست صدام بود+عکس

© AFP 2023 / Chris Hondrosصدام حسین
صدام حسین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صدام حسین که ریاست جمهوری عراق را از سال ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۳ برعهده داشت در سال ۱۹۶۳ با دختر دایی اش ساجده طلفاح ازدواج کرد.

به گزارش اسپوتنیک، صدام حسین متولد سال ۱۹۳۷ بود و در سال ۲۰۰۶ مصادف با عید قربان در بغداد اعدام شد. صدام حسین در سال ۱۹۶۳ با دختر داییش ساجده طلفاح ازدواج کرد. ثمره این ازدواج پنج فرزند بود. ساجده همسر صدام حسین نیز در سال ۲۰۱۵ در یکی از بیمارستان های اردن فوت شد.

والدین آنها از زمان کودکی شان برای ازدواج بین ساجده و صدام‌ حسین توافق کرده بودند. ساجده‌ طلفاح دختر دایی صدام بود. والدین آن دو  تصمیم گرفتند وقتی ساجده بزرگ شد او را به ازدواج پسر عمه‌ اش صدام درآورند.

در سال ۱۹۶۳ساجده و صدام حسین با هم ازدواج کردند، اما تاریخ دقیقی درباره‌ آن در دست نیست و آن دو در زمان ازدواج ۲۶ ساله بودند. حاصل ازدواج آنها پنج فرزند به نام‌ های عدی، قصی، رغد، رنا و حلا بود. حتی اگر ساجده نقش مستقیمی در شکنجه و کشتار های صدام نداشته باشد، اما بهایِ هر جواهری که می‌ خرید و هر سفر توریستی اش به پاریس با خون عراقی‌ ها پرداخته می‌ شد. 

ساجده در ۲۴ ژوئن ۱۹۳۷ به دنیا آمد. برخی منابع رسانه‌ ای خبر دادند که در سال ۲۰۱۵ میلادی «ساجده طلفاح» همسر صدام در یکی از بیمارستان‌ های اردن فوت کرده است اما اطلاعات تکمیلی در این خصوص منتشر نشد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала