جریمه نقض قرنطینه در کشورهای مختلف جهان چقدر است؟

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر جریمه نقض قرنطینه در کشورهای مختلف جهان چقدر است؟
جریمه نقض قرنطینه در کشورهای مختلف جهان چقدر است؟
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جریمه های نقدی، توقف فعالیت شرکت ها و حتی زندان در انتظار کسانی است که قرنطینه کروناویروس را در کشورشان نقض کنند.

به گزارش اسپوتنیک، امروز تقریبا کل جهان در قرنطینه است تا از شیوع بیماری ناشی از کروناویروس مصون بماند. پزشکان توصیه می کنند که در خانه بمانید و از تماس با افراد دیگر بپرهیزید. تنها در موارد استثنا به خیابان برودید یعنی برای خرید مواد غذایی به نزدیک ترین مغازه و برای رفتن به دکتر یا داروخانه.

دولتها در بسیاری از کشورها از مردم خواستند که از راه دور به کارشان ادامه دهند غیر از مشاغلی که دورکاری غیر ممکن است مانند کادر درمانی، آتش نشانی، حمل و نقل و غیره. برای کسانی که این این شرایط قرنطینه ای را رعایت نکنند هم جرایمی وضع شده است.

از شما دعوت می کنیم در لیست زیر ببینید که کشورهای مختلف چه جریمه هایی را برای متخلفان قرنطینه وضع کرده اند:

چین:

جایی که این ویروس متولد شد. جریمه قضایی برای نقض قوانین قرنطینه نیز در این کشور بسیار سختگیرانه است. نقض شرایط قرنطینه شامل جریمه هایی مانند پرداخت نقدی و دستگیری و زندان تا سه سال همراه است. بیمارانی که از درمان و قرنطینه امتناع نمایند نیز شامل این موارد می شوند.  حکم اعدام برای کسانی است که در زمان این اپیدمی برای کادر پزشکی مشکل بتراشند .

ایتالیا:

اولین کشور اروپایی است که محدودیت های شدیدی وضع کرده است. تقریبا یک ماهی است که همه مدرسه ها، دانشگاه ها، تئاترها، موزه ها و... تعطیل شده اند. این سخت گیرانه ترین اقدامات محدودیتی از زمان جنگ جهانی دوم در محدوده اروپاست. برای خروج از خانه ساکنین ایتالیا باید مدرک ویژه ای داشته باشند. هر کس که از این قوانین امتناع کند باید منتظر حکم زندان تا سه ماه و یا جریمه ای به میزان ۲۰۶ یورو باشد.

کره جنوبی:

اواخر فوریه اصلاحاتی در قانون اساسی وضع شد که برای مقابله با کروناویروس است. نقض رژیم بستری یا قرنطینه با جریمه تا ۸۲۰۰ دلار و یا زندان تا یک سال همراه است.

روسیه:

در مسکو از ۲۸ مارس رژیم قرنطینه وضع شد. همه شهروندان بدون در نظر گرفتن سن شان نباید بدون دلیل مهم خانه خود را ترک کنند. بیرون رفتن از خانه تنها به شرط خرید مواد غذایی ، دارو و یا دکتر رفتن است. برای کسانی که مشکوک به کروناویروس هستند یا در بیمارستان بستری شده اند عدم رعایت مسائل ایمنی و خروج از قرنطینه احکامی مانند پرداخت جریمه نقدی و یا زندان با توجه به شدت عمل همراه است.

سنگاپور:

برای نقض قانون قرنطینه جریمه ای به میزان ۷ هزار دارد و همچنین بازداشت و زندان وجود دارد.

هند:

افرادی که بدون دلیل موجه از خانه خارج می شوند در ارتباط با قوانین مقابله با بلایای طبیعی جریمه می شوند. فرد مذکور باید جریمه نقدی پرداخت کرده و حداقل دوسال زندان را سپری کند.

ازبکستان:

در محل های عمومی نباید بیش از سه نفر حضور داشته باشند به غیر از اینکه اعضای یک خانواده باشند. بر اساس قانون نقض قوانین مقابله با اپیدمی با جریمه های نقدی به میزان ۱۱۷ دلار همراه است.

خانواده ای مشغول تمرین ورزشی آنلاین در خانه شان در شانگهای چین  - اسپوتنیک ایران
ورزش قرنطینه ای برای حفظ روحیه

قزاقستان:

نقض قوانین جریمه ای به میزان ۳۴ دلار به همراه دارد.

فرانسه:

با هدف ممانعت و محدودسازی تهدیدات احتمالی برای سلامت شهروندان، وزارت بهداشت قوانینی را وضع کرده است.

از ۱۷ مارس در کشور قرنطینه شدید حکمفرماست. در خیابان های شهر نظامیان و پلیس مراقب هستند. اگر شهروند فرانسه در محل عمومی بدون سند مربوطه با دلیل موجه خروج از خانه باشد جریمه به میزان ۱۴۸ تا ۲۲۰ دلار پرداخت خواهد کرد. اگر با پلیس در\یر شود جریمه ۳۳۰۰۰ دلاری خواهد بود.

اسپانیا:

عدم رعایت قوانین، دستورالعمل ها و درخواست هایی که سازمان های دولتی در زمان وضعیت فوق العاده وضع کرده اند، جریمه های ۱۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار یورویی دارد. نقض قرنطینه ۳ هزار یورو جریمه داشته و ممکن است یک سال زندان به همراه داشته باشد.

بریتانیا:

از ۲۶ مارس سیستم جریمه به وجود آمده است. نقض قرنطینه ۶۰ پوند جریمه دارد. تکرار عدم رعایت قوانین ۹۶۰ پوند جریمه به همراه خواهد داشت.

سوئیس:

نقض قرنطینه جریمه ی ۱۴۷ دلاری به همراه دارد و تکرار آن طی دو هفته تا ۱۶۵۱ دلار جریمه خواهد داشت.

چک:

هر فردی که رژیم قرنطینه را رعایت نکند باید جریمه ای به میزان ۱۳۰ هزار دلار پرداخت کند.

لهستان:

جریمه ای به میزان ۱۲۱۲ دلار برای عدم رعایت قرنطینه وضع شده است.

نروژ:

مقامات کشور اعلام کردند که نقض قوانین قرنطینه خانگی ۱۹۰۰ دلار جریمه دارد و همچنین زندان ۱۵ روزه نیز بررسی می شود.

اسرائیل :

نقض قرنطینه ، حکم زندان تا ۳ سال را به همراه دارد و اگر قرنطینه عمدا رعایت نشود مدت زمان تا ۷ سال خواهد بود. جریمه ۸۲۰ دلاری نیز وجود دارد.

امارات متحده عربی:

احکام سخت گیرانه ای برای نقض قرنطینه وجود دارد: ۵ سال زندان و جریمه ای به میزان ۱۳ هزار دلار تا ۲۷ هزار دلار.

آمریکا:

میزان جریمه برای نقض قوانین قرنطینه برای برخی ایالت ها وضع شده است. سخت گیرانه ترین آنها مربوط به تگزاس، کارولینای جنوبی، نیو همپشیر، میسی سیپی است که در حکم جنایت شمرده می شود. مقامات وایومینگ نیز جریمه های تا ۱۰ هزار دلاری نیز در نظر گرفته اند.

استرالیا:

نقض قرنطینه برای شهروندانی که به کروناویروس مبتلا شده اند، بازداشت تا حدود یک سال یا جریمه ای به میزان ۵۰ هزار دلار خواهد داشت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала