انتقال جنجالی سه یوزپلنگ‌ از تهران به سمنان

© AFP 2023 / Jean-Christophe Verhaegenانتقال جنجالی سه یوزپلنگ‌ از تهران به سمنان
انتقال جنجالی سه یوزپلنگ‌ از تهران به سمنان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
۲۳ روزنامه‌نگار حوزه محیط زیست در نامه‌ای نگرانی خود را از بیهوش کردن سه یوزپلنگ در اسارت پارک پردیسان تهران، اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، ۲۳ روزنامه‌نگار حوزه محیط زیست در نامه‌ای به مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ایران نگرانی خود را از اقدام عجولانه و بدون اطلاع و نظارت رسانه‌ها در بیهوش کردن سه یوزپلنگ در اسارت پارک پردیسان تهران، اعلام کرده‌اند.

امید برای نجات یوزپلنگ ایرانی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
امید برای نجات یوزپلنگ ایرانی

در بخشی از این نامه آمده است: با نهایت تاسف پس از رسانه‌ای شدن اقدام عجولانه دفتر حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست جهت بیهوش‌سازی، معاینه و انتقال یوز‌های پردیسان به استان سمنان و وارد آوردن استرس بسیار زیاد توسط یک اکیپ کاملا غیرحرفه‌ای به تنها یوز‌های آسیایی جهان که در اسارت هستند؛ مستحضر شدیم که این اقدام عجولانه همچنان با سرعت و علی‌رغم احتمال بروز آسیب‌های جدی و حتی مرگ یوز‌ها در صبح روز یکشنبه مورخ ۱۷ فروردین ادامه پیدا کرده است.

در ادامه آمده است: جامعه خبرنگاری محیط زیست بدین طریق نگرانی و اعتراض جدی خود را نسبت به این اقدام کاملا غیرحرفه‌ای و غیرمسوولانه از جانب دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست اعلام می‌کند.

شهاب الدین منتظمی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط ‌زیست ایران، جابجایی یوزپلنگ‌های پارک پردیسان (کوشکی و دلبر) را اقدامی کارشناسی دانست.

منتظمی گفت: ماندن این حیوانات در تهران و خارج از زیستگاه خودشان، امری غیر کارشناسی است نه بازگشت به زیستگاه اصلی خودشان، برای جابجایی این حیوانات تیم کارشناسی از مدت ها قبل مطالعات را انجام داده و انتقال بهترین راه حل برای آنها بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала