آیا ترامپ در برخورد با کرونا ویروس کوتاهی کرد؟

© REUTERS / Jonathan Ernstآیا ترامپ در برخورد با کرونا ویروس کوتاهی کرد؟
آیا ترامپ در برخورد با کرونا ویروس کوتاهی کرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه: ترامپ هشدار سازمان های اطلاعاتی آمریکا را در مورد خطرات كرونا‌ویروس نادیده گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، مامورین اطلاعاتی آمریکا در گزارشهای خود به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بارها و بارها وی را در مورد جدی بودن تهدید ناشی از عفونت كرونا‌ویروس جدید هشدار دادند. برای اولین بار، این پرسش در یک جلسه رسانه ای در 3 ژانویه مطرح شد. 

هشت هزار فوتی کرونایی در آمریکا  - اسپوتنیک ایران
هشت هزار فوتی کرونایی در آمریکا

این نشریه می گوید: "اما از لحظه اول اعلان 70 روز طول کشید. آن زمان دیگر نمی شد که کروناویروس را به عنوان یک تهدید شبیه آنفولانزا در نظر گرفته گرفت، که تحت کنترل است، بلکه به عنوان یک خطر کشنده باید با آن برخورد می‌شد".

 خاطرنشان می شود که تاکنون شواهد زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه رویکرد دولت آمریکا برای مقابله با گسترش عفونت "عواقب ویرانگر" داشته است.

 براساس این گزارش نشریه، بزرگترین شکاف در مبارزه با بیماری همه گیر در تهیه تست های مربوط به کرونا ویروس مجاز است. اگر به موقع تهیه شوند، می توان اولین نقشه های کانون های عفونت را ترسیم کرد و اقدامات قرنطینه را اعمال کرد.

براساس آخرین اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، بیش از 300 هزار مورد عفونت کرونا‌ویروس در ایالات متحده به ثبت رسیده است، آمار تلفات از 8.2 هزار نفر فراتر رفته است. علاوه بر این، بیش از 14.5 هزار نفر درمان شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала