پدیده بی سابقه: کار اقتصاد جهانی متوقف شده است

© AFP 2023 / Mandel Nganکار اقتصاد جهانی متوقف شده است
کار اقتصاد جهانی متوقف شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کریستالینا جورجیوا ، مدیر عامل صندوق بین المللی پول دیروز اعلام کرد با توجه به شیوع بیماری همه گیر کروناویروس ، برای اولین بار در طول تاریخ دنیا، کار اقتصاد جهانی عملاً متوقف شده است.

به گزارش اسپوتنیک، خانم کریستالینا جورجیوا گفت رکود اقتصادی فعلی بدتر از بحران سالهای  2008-2009 است.

وی گفت:" ما هرگز در تاریخ صندوق بین المللی پول ندیده ایم که اقتصاد جهانی متوقف شود. ما در رکود اقتصادی هستیم ، این بسیار بدتر از بحران اقتصادی جهانی است".

نفت به زودی نقش فعلی خود در اقتصاد جهانی را از دست می دهد - اسپوتنیک ایران
نفت به زودی نقش فعلی خود در اقتصاد جهانی را از دست می دهد

در همین رابطه ، جورجیووا آمادگی صندوق بین المللی پول را برای استفاده از کل ذخیره خود به مبلغ 1 تریلیون دلار عنوان کرد.

در پایان ماه مارس ، بانک سرمایه گذاری آمریکایی JPMorgan اعلام کرد اقتصاد جهانی در شرایط رکود قرار دارد که عمق آن ممکن است بی سابقه باشد.

با این حال ، تحلیلگران گفته اند که شوک وارده به تولید ناخالص جهانی اگرچه بسیار شدید خواهد بود ، اما دوام چندانی نخواهد داشت. شرط این امر ، رفع  هرچه زودتر اوضاع فعلی در رابطه با بیماری همه گیر کرونا  ویروس است.

شیوع بیماری کرونا یا COVID-19 که ناشی از نوع جدیدی از كروناویروس SARS-CoV-2 است، در اواخر ماه دسامبر در شهر ووهان چین آغاز شد. تا به امروز ، این ویروس در بیشتر کشورهای جهان شیوع یافته و بیش از 1 میلیون نفر به این ویروس آلوده شده اند.

به دلیل انزوای کامل کشورها ، لغو پروازهای بین المللی و بسته شدن مرزها در جهان ، تقاضای نفت به شدت کاهش یافته است. قیمت های نفت  در 9 مارس به رکورد 30٪ کاهش یافتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала