آخرین آمار کرونا در روسیه

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر آخرین آمار کرونا در روسیه
آخرین آمار کرونا در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی شبانه روز گذشته 582 مورد ابتلا به کروناویروس کووید ـ 19 در روسیه شناسایی شد و در نتیجه مجموع موارد ابتلا به این بیماری به 4731 نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در اطلاعیه ستاد عملیاتی مبارزه با شیوع بیماری کرونا ویروس در روسیه اعلام شده است.

در این اطلاعیه آمده است: "طی 24 ساعت گذشته ، 582 مورد جدید از بیماری کروناویروس در روسیه تأیید شده است."

کرونا زندگی پوتین را نیز تغییر داده است - اسپوتنیک ایران
کرونا زندگی پوتین را نیز تغییر داده است

روز اول آوریل ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه قانونی را به امضا رساند که به دولت اجازه می دهد اجرای مقررات سطح بالای آماده باش  و حالت  اضطراری را در کشور اعلام  کند. وی همچنین خاطرنشان كرد كه وضع در رابطه با عفونت كروناویروس کووید ـ 19 در روسیه پیچیده تر می شود.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت  چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند .

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14  روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی دربدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала