واکنش سفیر ایران در روسیه به عدم تصویب پیش نویس قطعنامه لغو تحریم‌ها برای مقابله با کرونا

© Sputnik / Nina Zotina /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش سفیر ایران در روسیه به عدم تصویب پیش نویس قطعنامه لغو تحریم‌ها برای مقابله با کرونا
واکنش سفیر ایران در روسیه به عدم تصویب پیش نویس قطعنامه لغو تحریم‌ها برای مقابله با کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در روسیه اظهار داشت که کاهش توانمندی کشورهای تحت تحریم‌های یکجانبه، می‌تواند منجر به فاجعه انسانی شود.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه اظهار داشت که "سیاسی سازی اقدامات بشر دوستانه" توسط برخی کشورها باعث کاهش توانمندی کشورهای تحت تحریم‌های یکجانبه شده و می‌تواند منجر به فاجعه انسانی شود.

سفیر ایران در روسیه در توئیتی به زبان روسی تصریح کرد: بیانیه پیشنهادی روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با مخالفت آمریکا، انگلستان، اتحادیه اروپا، گرجستان و اوکراین رد شد. این بیانیه فراخوانی برای لغو تحریم های تمامی کشورهای درگیر مبارزه با بیماری کرونا بود. سیاسی سازی اقدامات بشر دوستانه توسط برخی کشورها در حالیست که بیماری کرونا در شرایط پاندمی قرار دارد و کاهش توانمندی کشورهای تحت تحریم های یکجانبه می تواند فاجعه انسانی ایجاد کند.

​گفتنی است پیش از این روسیه، چین، ایران، کوبا، سوریه، نیکاراگوئه، ونزوئلا و کره شمالی خواستار لغو تحریم ها برای مقابله با بحران کرونا شده بودند ولی مجمع عمومی سازمان ملل از تصویب پیش نویس قطعنامه در مورد رفع تحریم ها خودداری کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала