تعطیل دفتر "رویترز" درعراق به خاطر مطلب منتشره درباره کرونا

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر بغداد
بغداد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات عراق کار دفتر خبرگزاری بریتانیایی "رویترز" در این کشور را به مدت سه ماه متوقف کرده و این خبرگزاری را به پرداخت جریمه نقدی محکوم نمودند چون در مقاله منتشره توسط رویترز ادعا شده بود که گویا تعداد مبتلایان به کرونا در عراق بیشتر از ارقام منتشره رسمی است.

به گزارش اسپوتنیک، رویترز روز پنجشنبه مقاله ای  را منتشر کرد که در آن با استناد به منابع ناشناس در وزارت بهداشت عراق و یک سیاستمدار معرفی نشده ادعا می شود مقامات این کشور تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا را کمتر از میزان واقعی اعلام کرده اند. این خبرگزاری  ادعا کرده است که در بغداد حداقل 2 هزار مورد ابتلا و در کل عراق بین 3 تا 9 هزار مورد ابتلا به کرونا ویروس وجود داشته است. در همین زمان ، وزارت بهداشت عراق روز پنجشنبه از حدود 772 مورد ویروس در این کشور و 54 مورد فوتی خبر داده است.

عراق 5 گذرگاه مرزی با ایران را بخاطر کرونا ویروس بست - اسپوتنیک ایران
عراق 5 گذرگاه مرزی با ایران را بخاطر کرونا ویروس بست

در اطلاعیه اداره رسانه ها و ارتباطات عراق خاطرنشان می شود : اطلاعات ارائه شده در مقاله رویترز صحیح نیست و مدیر دفتر سازمان جهانی بهداشت در بغداد اظهار داشت که نمایندگان این سازمان در تمام آزمایشگاه های عراق حضور دارند و آمار رسمی منتشر شده صحت دارد. در این بیانیه خاطرنشان شده است که رویترز مانع مبارزه مقامات عراق با شیوع ویروس کرونا بوده و ستاد ایجاد شده توسط دولت برای مبارزه با این بحران را بدنام می کند."

در اطلاعیه مقامات عراق خاطرنشان می شود خبر رسانی رویترز باید مطابق با استانداردهای حرفه ای و براساس منابع رسمی باشد.

در پایان بیانیه  اداره رسانه ها و ارتباطات عراق آمده است: "در رابطه با  نقض قوانین توسط رویترز مقرر شد مجوز کار دفتر نمایندگی این خبرگزاری در عراق به مدت سه ماه به حالت تعلیق درآمده ، رویترز  25 میلیون دینار (حدود 21 هزار دلار) جریمه شود و این خبرگزاری موظف شود رسماً از دولت و مردم عراق عذرخواهی کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала