عربستان خواستار برگزاری نشست فوری اوپک+ شد

© REUTERS / Ramzi Boudinaعربستان خواستار برگزاری نشست فوری اوپک+ شد
عربستان خواستار برگزاری نشست فوری اوپک+ شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشست اوپک باید برای رسیدن به توافق نفتی عادلانه برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری عربستان، عربستان سعودی از کشورهای عضو اوپک و سایر کشورهای دیگر خواست که به منظور رسیدن به توافق نفتی عادلانه نشستی فوری برگزار کنند.

شایان ذکر است که این تصمیم عربستان سعودی با تلاش برای حفظ اقتصاد جهانی « در این شرایط خاص» و به عنوان «تقدیر از درخواست دونالد ترامپ»، مرتبط است.

مدتی قبل  گزارش شد که قیمت مارک برنت نفت در ماه ژوئن در جریان معاملات  46 درصد افزایش یافت و به 36,29 دلار در ازای هر بشکه نفت رسید. ترامپ به نوبه خود اعلام کرد که انتظار دارد  مسکو و ریاض در باره نفت به توافق برسند.

منافع آمریکا و دلایل سقوط شدید قیمت نفت - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
منافع آمریکا و دلایل سقوط شدید قیمت نفت

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز 2 ماه آوریل در پیامی توئیتری اعلام کرد که به صورت تلفنی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی درباره شرایط بازار نفت و ضرورت کاهش سطح تولید در شرایط کنونی گفتگو کرده است.

او قبلا با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه صحبت کرده بود. ترامپ گفته بود که انتظار دارد آنها تولید نفت را به میزان حدود 10 میلیون بشکه در روز و یا حتی بسیار بیشتر از آن کاهش دهند.

مذاکرات اوپک و کشورهای هم‌پیمان به رهبری روسیه برای کاهش دوباره تولید نفت در اوایل ماه گذشته میلادی به شکست انجامید و قیمت‌های جهانی نفت به شدت سقوط کرد. قیمت نفت برنت طی روزهای گذشته حتی به 22 دلار نیز سقوط کرده بود.

شیوع کرونا و کاهش چشمگیر تقاضای جهانی نفت باعث شد که اوپک خواهان کاهش دوباره یک و نیم میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت این سازمان همراه با کشورهای هم‌پیمان شود، موضوعی که با مخالفت روسیه مواجه شد. طی سه سال گذشته که اوپک و کشورهای هم‌پیمان از تولید خود کاستند، آمریکا تولید روزانه نفت خود را سه میلیون بشکه افزایش داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала