تعداد مبتلایان به کرونا در جهان از مرز یک میلیون نفر گذشت

© AP Photo / John Minchilloتعداد مبتلایان به کرونا از مرز یک میلیون نفر گذشت
تعداد مبتلایان به کرونا از مرز یک میلیون نفر گذشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جهان بیش از 1000000 نفر به «کووید-19» مبتلا شده‌اند و 51354 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس جدید از دست دادند.

به گزارش اسپوتنیک ، شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان از 1000000 نفر فراتر رفته است. 51354 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس جدید از دست دادند. تا کنون 210.191 نفر بهبود یافته‌اند.

تا روز 2 ماه مارس، در آمریکا 215 هزار و 357 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و 5113 نفر جان باخته‌اند. آمریکا بیشترین تعداد بیمار مبتلا به کرونا را در جهان دارد.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران اظهار داشت که از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی، 2875 مورد جدید ابتلا به کووید -19 در کشور شناسایی شد. با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا روز 2 مارس به 50468 نفر رسید. تا کنون 16711 نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

پیش بینی پیدایش نوع جدیدی از گذرنامه ها در جهان - اسپوتنیک ایران
پیش بینی پیدایش نوع جدیدی از گذرنامه ها در جهان

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала