ترامپ دوباره مقامات ایران را به گفتگو فرا خواند

© AP Photo / Evan Vucciترامپ دوباره مقامات ایران را به گفتگو فرا خواند
ترامپ دوباره مقامات ایران را به گفتگو فرا خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مقامات جمهوری اسلامی ایران را به تلفن کردن به وی و گفتگو فراخواند و تهدید کرد که اگر آنها به برخورد خصمانه با امریکا ادامه دهند، پشیمان خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، وی پنجشنبه در جمع خبرنگاران ، در پاسخ به سوالی در مورد شرایط رفع تحریم ها از ایران گفت: "ما باید با آنها گفتگو کنیم. فکر می کنم خیلی سریع می توانیم با ایران به توافق برسیم. همه کاری که باید انجام شود این است که از طریق تلفن صحبت کنبم. من فقط فکر می کنم که آنها مردم مغروری هستند و رهبری آنها نیز مغرور است. مغرور مثل همه ما".

به گفته دونالد ترامپ ، واشنگتن نمی خواهد روابط خصمانه با ایران داشته باشد.

ترامپ: ایران در فکر حمله به نیروهای آمریکایی در عراق است
 - اسپوتنیک ایران
ترامپ: ایران در فکر حمله به نیروهای آمریکایی در عراق است

وی افزود: "اما اگر آنها با ما با احساس دشمنی نسبت به ما برخورد کنند ، بشتر از هرزمان دیگر پشیمان خواهند شد."

ترامپ گفت: "تنها کاری که آنها باید انجام دهند برقراری تماس تلفنی است یا اینکه از کسی دیگری بخواهند به ما تلفن بزند. کانال های مختلفی وجود دارد که می توان از طریق آنها بسیار راحت عمل کرد"

روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال 2018 از توافق هسته ای برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم کرد. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند. تحریم های یکجانبه امریکا علیه ایران در دوره حکومت ترامپ احیا شده و وی همچنین تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала