آمریکا: چین تعداد مبتلایان به کرونا را کمتر از میزان واقعی اعلام کرده است

© REUTERS / Aly Songآمریکا: چین تعداد مبتلایان به کرونا را کمتر از میزان واقعی اعلام کرده است
آمریکا: چین تعداد مبتلایان به کرونا را کمتر از میزان واقعی اعلام کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین ابعاد واقعی شیوع ویروس کرونا در این کشور و تعداد قربانیان این بیماری وحشتناک را پنهان می کند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری بلومبرگ با استناد به منابع مطلع اطلاع داده که  این مطلب در گزارش مخفی سرویس های اطلاعاتی آمریكا بیان شده كه در کاخ سفید ارائه داده شده است.

از جمله پكن به كاهش تعداد كل موارد ابتلا به کرونا و شمار موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری متهم شده است.

مایک پومپئو،  وزیر امور خارجه  علناً از چین و سایر كشورها خواسته است كه درمورد آمار ویروس کرونا شفاف باشند. وی بارها و بارها مقامات چین را به پنهان کردن ابعاد مسئله و کندی تبادل اطلاعات به ویژه در هفته های اول پس از شیوع ویروس کرونا و عدم قباول کمک متخصصان آمریکایی متهم کرده است.

محافظ برای رئیس بیماری های عفونی آمریکا به دلیل تهدیدات - اسپوتنیک ایران
محافظ برای رئیس بیماری های عفونی آمریکا به دلیل تهدیدات

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده اول آوریل  اعتراف كرد كه او در ابتدای شیوع ویروس کرونا عمداً واقعیات در مورد خطر احتمالی این بیماری را پنهان کرده است. "من همه چیز را می دانستم. من می دانستم که این بیماری می تواند وحشتناک باشد و می دانستم که احتمالاً شاید همه چیز به خوبی سپری شود اما نمی خواستم  بدبین باشم. " رهبر آمریكا خاطرنشان كرد به نظر وی باید به مردم امید داده شود . این الگوی رفتاری مورد انتقاد برخی از کارشناسان بهداشتی قرار گرفته که امریکا فرصت مهمی را برای  تدارکات جهت مبارزه با کرونا از دست داده است.

ایالات متحده از لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا در جایگاه اول قرار دارد. در کل ، تعداد قربانیان کرونا در ایالات متحده از 5116 نفر فراتر رفته است ، درمجموع  بیش از 215 هزار نفر در این کشور به این ویروس مرگبار مبتلا شده اند. بیشترین تعداد قربانیان در نیویورک - 1374 نفر - ثبت شده است.

سازمان بهداشت جهانی 11 مارس کووید ـ 19 را بیماری همه گیر اعلام کرد. بیش از 820 هزار مورد ابتلا به این بیماری هولناک در سراسر جهان ثبت شده و بیش از 40 هزار نفر از مبتلایان جان باخته اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала