آمریکا به کدام گروه ها و شخصیت ها در عراق می خواهد حمله کند؟

CC BY 2.0 / U.S. Navy/ Lt. Chad A. Dulac / Headed homeآمریکا به کدام گروه ها و شخصیت ها در عراق می خواهد حمله کند؟
آمریکا به کدام گروه ها و شخصیت ها در عراق می خواهد حمله کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کریم علیوی، عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره طرح آمریکا در هدف قرار دادن سه گروه در عراق هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، وی افزود: واشنگتن به دنبال برنامه ریزی عملیات نظامی در عراق است که ماهیت آن و اینکه زمینی است یا هوایی مشخص نیست.

علیوی تاکید کرد: آمریکا از طریق این عملیات به دنبال هدف قرار دادن فرماندهان حشد شعبی و گروههای مقاومت عراق و نیز برخی شخصیت های سیاسی عراقی است.

هشدار سرلشکر صفوی به آمریکا: شکست بزرگی از مردم عراق می‌خورید - اسپوتنیک ایران
هشدار سرلشکر صفوی به آمریکا: شکست بزرگی از مردم عراق می‌خورید

این در حالی است که روز گذشته کمال الحسناوی معاون دبیر کل جنبش الابدال عراق گفته بود: ما اطلاعات دقیقی در اختیار داریم که عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به ما داده است که از قصد آمریکا برای حملاتی به مواضع نظامی حشد شعبی حکایت دارد.با توجه به این اطلاعات، همه اقدامات امنیتی پیشگیرانه به منظور جلوگیری از خسارات مادی و انسانی در صورت حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی و گروههای مقاومت و نیز به فرماندهان و رهبران آن، به عمل آمده است.در صورتی که آمریکا به حشد شعبی و گروههای مقاومت حمله کند، واکنش ما این بار شدید خواهد بود. این حمله آمریکا سبب خواهد شد که گروههای مقاومت به نظامیان آمریکایی حمله کنند زیرا به مثابه نیروهای اشغالگر محسوب شده و همه چیز برای رویارویی و واکنش آماده است.

معلوم نیست نیروهای آمریکا غیر از حشد الشعبی به کدام گروه های دیگر در عراق حمله خواهند کرد.

پیشتر یک منبع امنیتی عراقی از تحرکات آمریکایی‌ها در شش استان این کشور خبر داد و اعلام کرد نیروهای آمریکایی قصد دارند پایگاه‌های حشد شعبی را در این مناطق هدف قرار دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала