هشتگ سندروم دست بی‌قرار دستمایه طنز کاربران در فضای مجازی +عکس، ویدئو

© Depositphotos.com / apichart609@gmail.comهشتگ سندروم دست بی‌قرار دستمایه طنز کاربران در فضای مجازی +عکس، ویدئو
هشتگ سندروم دست بی‌قرار دستمایه طنز کاربران در فضای مجازی +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابتلای بهبود فریبا در سریال «پایتخت» به سندروم دست بی‌قرار واکنش‌های کاربران با درون‌مایه طنز را در صفحات اجتماعی به همراه داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، سریال پرطرفدار «پایتخت» که برای ایام نوروز ۹۹ ساخته شده و در این ایام از شبکه یک تلویزیون ایران پخش می‌شود با نگاه‌های طنز به مسائل روز جامعه، پس از پخش هر قسمت از آن مورد نقد و انتقاد کاربران زیادی قرار می‌گیرد. در آخرین قسمت پخش شده از این سریال شخصیت بهبود دچار بیماری‌ای شده که در آن با عنوان دست بی‌قرار یاد می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی وب‌سایت برترین‌ها (@bartarinha_news) on

سندروم دست بی‌قرار در واقع سندروم دست بیگانه است که به علت ضایعه مغزی در فرد رخ می‌دهد و فرد احساس می‌کند کنترل کاملی روی یکی از دست‌ها ندارد و ممکن است دست وی حرکاتی خارج از اراده او انجام دهد و حتی گاهی فرد با دست سالم جلوی حرکات دست خودمختار را می‌گیرد. علاوه بر آمار بالای جستجوی عبارت سندروم دست بی‌قرار در گوگل توسط کاربران در شهرهای مختلف ایران که خود مایه طنز شده است، واکنش‌های طنز خلاقانه آنان در فضای مجازی نیز بسیار بوده و همچنان ادامه دارد.

جمعی از کاربران با مثال‌های فراوانی از اختلاس‌گران در ایران که دست در جیب مردم می‌کنند، رفتار برخی از مسئولین که بسیار از آن یاد کردند از جمله فیلترینگ، شلیک اشتباه موشک به هواپیما، به موارد مشابه در عرصه فوتبال و سینما نیز اشاره می‌کنند. کاربرانی با نظری متفاوت کنایه‌ی سندروم دست بی‌قرار در سریال «پایتخت» را رئیس جمهور ایران حسن روحانی و گرانی‌‌های اخیر در ایران عنوان می‌کنند و معتقدند در سکانسی که نقی از هیجانی شدن بهبود به خاطر گرانی‌ها صحبت می‌کند می‌توان این موضوع را فهمید. اما گروهی از کاربران با این دیدگاه مخالف هستند و آن را طنز می‌دانند که می‌تواند اشاره به هر چیزی داشته باشد نه قطعا یک مورد خاص.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

جمعی دیگر با نگاه طنز و ابراز نگرانی از باب شدن این موضوع در میان ایرانیان، احساس ترس از پایان قرنطینه و سندروم دست بی‌قرار دارند. گروهی نیز داشتن سندروم دست بی‌قرار را یک امتیاز می‌دانند و آرزوی مشاهده چنین نشانه‌ای را در خود دارند.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

تعدادی از کاربران عنوان می‌کنند در سریال پایتخت فضای اغراق‌آمیزی حاکم است و معتقدند مدت زمانی که بهبود گلوی ارسطو را به دلیل بیماری سندروم دست بی‌قرار گرفته بود اغراق‌آمیز است. عده‌ای از کاربران نیز ضمن اینکه از انتقادات بسیار به این سریال طنز گلایه دارند، معتقدند نگاه دیگری باید به سریال‌‌های طنز داشت و نباید در این حد و اندازه مورد انتقاد قرار گیرند.

View this post on Instagram

A post shared by PEZESĤҠĪ SΛĿΛMΛT (@darmanbnd) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала