نماینده سازمان جهانی بهداشت: در تاجیکستان ویروس کرونا وجود ندارد

© Sputnik / Amir Isaev /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده سازمان جهانی بهداشت: در تاجیکستان ویروس کرونا وجود ندارد
نماینده سازمان جهانی بهداشت: در تاجیکستان ویروس کرونا وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم گالینا پرفیلیوا نماینده سازمان جهانی بهداشت در تاجیکستان به طور رسمی اعلام کرد در این کشور کروناویروس وجود ندارد اما از تاجیک ها خواست بهداشت را حفظ کرده و از بازدید از اماکن شلوغ خودداری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، خانم پرفیلیوا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی تاجیکستان گفت: "طبق آمار رسمی  که ما تأیید می کنیم چون در آنجا با آزمایشگاهی که تست کرونا را انجام می دهد از نزدیک همکاری می کنیم ، حتی یک مورد مثبت تست کرونا در تاجیکستان وجود نداشته است."

به گفته وی ، در حال حاضر تمام دنیا در حال مبارزه با نوع جدید ویروس کرونا هستند و تقریباً در همه کشورها موارد ابتلا به این بیماری مشاهده می شود. اما تاجیکستان و ترکمنستان تنها کشورها در بین 53 کشور مبتلا در منطقه هستند که هیچ موردی از ابتلا به کرونا در آنجا گزارش نشده است. تا به امروز ، بیش از 700 تست  کرونا در جمهوری تاجیکستان انجام شده است و همه نتایج منفی بوده است.

ممنوعیت صحبت کردن درباره کرونا در ترکمنستان  - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت صحبت کردن درباره کرونا در ترکمنستان

وی گفت: "وزارت بهداشت تاجیکستان با تمام وجود تلاش می کند تا از ورود ویروس کرونا جلوگیری کند و اگر همه تلاش خود را برای این کار انجام دهند ، شاید ما از سایر کشورها خوشبخت تر باشیم."

به گفته وی ، برای اینکه به طور رسمی اطمینان داشته باشیم که سازمان جهانی بهداشت(WHO) می تواند به این تست ها اعتماد کند ، وزارت بهداشت تاجیکستان به همراه WHO مواد لازم را برای تأیید این موارد منفی به مسکو و لندن ارسال کردند. پرفیلیوا گفت: "همه مطالعات مكرر در مورد نتایج منفی تست در تاجیكستان نیز نتیجه منفی داشته است . یعنی تأیید شد كه یک مطالعه كیفی در تاجیكستان انجام شده است و هیچ مورد رسمی ابتلا به کرونا در این كشور وجود ندارد."

نماینده سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: در تاجیکستان تعداد کافی کیت تشخیص کرونا وجود دارد  اما فقط افراد دارای علائم مربوطه مطابق توصیه های WHO مورد آزمایش قرار می گیرند. "در ماه فوریه ، اولین علائم مشکوک  کرونا آزمایش و به فدراسیون روسیه ارسال شد. بعداً ، سرویس فدرال نظارت بهداشتی روسیه دو هزار تشخیص کرونا  را به صورت رایگان و سپس هزار مورد دیگر در هفته گذشته به تاجیکستان ارائه داد. هزار سیستم کیت نشخیص نیز از آلمان دریافت  شد و توافق با چین در مورد تحویل این  کیت ها به تاجیکستان هم حاصل شده است."

سازمان بهداشت جهانی 11 مارس اعلام کرد نوع جدید کروناویروس (کووید ـ 19) بیماری همه گیر در جهان شده است.. براساس آخرین اطلاعات WHO ، بیش از 750 هزار مورد ابتلا به این بیماری در جهان ثبت شده و بیش از 36 هزار نفر جان باخته اند. به گزارش وزارت بهداشت تاجیکستان ، از اول فوریه تا 31 مارس ، اقدامات قرنطینه ای برای 6،222 شهروند که از خارج به این  کشور وارد شده بودند ، اعمال گردید . 2145 نفر در تاجیکستان قرنطینه دو هفته ای را سپری کرده و 4077 نفر هنوز در قرنطینه هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала