ممنوعیت صحبت کردن درباره کرونا در ترکمنستان

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر ممنوعیت صحبت کردن درباره کرونا در ترکمنستان
ممنوعیت صحبت کردن درباره کرونا در ترکمنستان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکمنستان کلمه ویروس کرونا را از زبان خود حذف نمود. کسانی که ماسک بر صورت داشته، یا در اماکن عمومی درباره ویروس کرونا حرف بزنند، بازداشت می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک،  گزارشگران بدون مرز به نقل از نشریه «وقایع ترکمنستان»  اعلام نموده اند که به دستور مقامات ترکمنستان؛ خبرگزاری ها و رسانه های این کشور دیگر مجاز نیستند نامی از ویروس کرونا ببرند.

10 میلیارد دلار کمک بلاعوض ایران به افراد آسیب دیده از کرونا  - اسپوتنیک ایران
10 میلیارد دلار کمک بلاعوض ایران به افراد آسیب دیده از کرونا

در این راستا بر روی دفترچه خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و امکان عمومی نیز نامیدن اسم این بیماری جرم محسوب می شود.

براساس گزارش، مأموران لباس‌شخصی در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان، حق دارند کسانی را که ماسک بر صورت داشته، یا در اماکن عمومی از ویروس کرونا حرف بزنند بازداشت کنند.

نوع جدید کرونا ویروس در پایان سال گذشته در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت دو ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته است و به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا همگان بتوانند این بیماری را ریشه کن کنند. در جهان بیش از 820 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала