روحانی: آمریکایی‌ها در این شرایط سخت جهانی هم درس عبرت نگرفتند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور ایران : آمریکایی ها بدانند این خلیج اسمش خلیج فارس است
رئیس جمهور ایران : آمریکایی ها بدانند این خلیج اسمش خلیج فارس است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران ، چهارشنبه در جلسه هیئت دولت جمهوری اسلامی اعلام کرد واشنگتن از فرصت لغو تحریم ها علیه تهران با توجه به شیوع ویروس کرونا بدون از دست دادن وجهه و اعتبار خود استفاده نکرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، رییس جمهوری ایران گفت: متاسفانه آمریکایی‌ها در این شرایط سخت جهانی هم درس عبرت نگرفتند و نفهمیدند چه کار کنند. الان زمانی است که می توانستند از کار غلط خود عذرخواهی کنند؛ شرایط کنونی که یک موضوع انسانی هم بود و کسی هم آنها را ملامت نمی‌کرد که عقب نشینی کرده‌اند؛ بهترین فرصت تاریخی برای آمریکایی‌ها بود که از مسیر غلط شان برگردند یک بارهم که شده بگویند ما ضد ملت ایران نیستیم.

روحانی افزود: آمریکایی‌ها همیشه ضد ملت ایران عمل کردند ولی الان ضدیت‌شان نسبت به ملت ایران آشکارتر است.

وی یاد آور شد: آمریکایی‌ها هم می‌دانند مسئله کرونا اختصاص به یک کشور خاص ندارد. همه کشورهای جهان تقریباً به هم متصل هستند و اگر در ۱۰ کشور با کرونا مبارزه کنید و یک کشور در این میان مبارزه نکند این دوباره پخش می‌شود و آن کشورها را آلوده می‌کند بنابراین کار جهانی است.

روحانی ادامه داد: حالا که این بیماری فراگیر و جهانگیر شده است همه باید در سطح دنیا دست به دست هم دهیم و با این ویروس مبارزه کنیم و شرایط را برای کسب و کار فراهم کنیم.

تعداد 3873 نفر در آمریکا از کرونا در گذشته اند  - اسپوتنیک ایران
تعداد 3873 نفر در آمریکا از کرونا در گذشته اند

روحانی همچنین خاطرنشان کرد طی روز گذشته شیوع ویروس کرونا در کلیه استانهای ایران کاهش یافته است.

طبق آخرین آمار رسمی تا به حال بیش از 44.6 هزار مورد  ابتلا به ویروس کرونا در ایران رخ داده که از این تعداد 2898 نفر جان خود را از دست داده اند . در عین زمان ، بیش از 14.6 هزار نفر از مبتلایان  درمان و ترخیص شده اند.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند .

تا کنون بیش از 800 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала