تأثیر کرونا بر فعالیت شاغلان و روند تولید در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌‌ جمهور ایران
محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌‌ جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عادی شدن اقتصاد از پایان اردیبهشت ماه، پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ابراز داشت که خسارت به تولید ناخالص ملی 15 درصد اما تابع بازه زمانی است.

وی در ادامه گفت:«بر اساس برآورد ما بیماری کرونا 15درصد جامعه شاغل و تولید ناخالص ملی را تحت تأثیر قرار داده است. اگر جلوی بیکاری این افراد گرفته شود آثار ثانویه آن بر اقتصاد کشور نیز کاهش می‌یابد.

اگر در سه ماه بتوانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم و حوزه سلامت به ما چراغ سبز نشان دهد آثار زیانبار کرونا بر اقتصاد کشور بسیار کاهش می‌یابد که نمونه آن صنعت گردشگری است که می‌تواند در تابستان، رکود کنونی خود را جبران کند.

آزمایش کروناویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
تولید انبوه کیت تشخیص کرونا در ایران

سلامت و اقتصاد مانند دو بال هستند.اکنون باید برای بهبود اقتصادی کشور برای دوره پس از گذر از بیماری کرونا برنامه‌ریزی کنیم. برخی شعب بانک‌ها دستورالعمل تنفس برای اقساط تسهیلات را رعایت نکرده‌اند که امروز بانک مرکزی شماره تلفنی را برای اعلام گزارش‌های مردمی در این زمینه اعلام می‌کند که با متخلفان به‌سرعت برخورد می‌کنیم».

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا را اعلام کرد و براساس آن در شبانه روز گذشته در ایران 3186 مبتلای جدید شناسایی شده و 117 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-19 در ایران به 41495 نفر و فوت‌شدگان به 2757 نفر افزایش یافت. تعداد کل بهبود یافتگان نیز به 13911 نفر اعلام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала