آیا جهان با کمبود مواد غذایی روبرو خواهد شد؟

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر آیا جهان با کمبود مواد غذایی روبرو خواهد شد؟
آیا جهان با کمبود مواد غذایی روبرو خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان ملل متحد، بحران کمبود مواد غذایی را برای جهانیان پیش‌بینی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان بی سی»، سازمان ملل متحد، کمبود مواد غذایی را برای جهانیان پیش‌بینی کرد. این اتفاق ممکن است به دلیل قطع کارها و اختلال در زنجیره تحویل مواد غذایی به کشورهای مختلف بروز کند.

به عقیده کارشناسان  سازمان مواد غذایی و محصولات کشاورزی سازمان ملل متحد، شیوع گسترده کروناویروس، تهدیدی برای روابط اقتصادی از جمله انتقال نیروی کار به محل‌هایی که وجود آن ضروری است به حساب می‌آید.  منظور مزارع و دیگر کارخانه‌های صنعت کشاورزی است.

روسیه صادرات محصولات کشاورزی به ایران را افزایش می دهد - اسپوتنیک ایران
روسیه صادرات محصولات کشاورزی به ایران را افزایش می دهد

به دلیل شیوع کروناویروس و اقدامات مقابله با آن، در روند تولید و تحویل مواد غذایی به فروشگاه‌ها طی ماه آوریل – مه، اختلال بروز خواهد کرد. فعلا این وضعیت، به دلیل وجود ذخیره مواد غذایی در اکثر کشورها تحت کنترل قرار دارد.

اما باید اقداماتی جهت جلوگیری از تعمیق بحران مواد غذایی در جهان به انجام برسد. از جمله باید لجستیک برای شرکت کنندگان بازار و دسترسی به علوفه برای جیوانات و بذر، تسهیل شود.

بر اساس داده‌ها تا 30 ماه مارس بیش از 725 هزار نفر مبتلا به کروناویروس در سراسر جهان به ثبت رسیده  که 34 هزار نفر  جان خود را از دست داده‌اند و 152 هزار نفر بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала