چگونه میوه و خشکبار را از ویروس کرونا نجات بدهیم؟

اشتراک
مصرف میوه، سبزی و خشکبار آلوده به ویروس کرونا سبب ابتلا به این بیماری می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، مصرف میوه، سبزی و خشکبار آلوده به ویروس کرونا سبب ابتلا به این بیماری می‌شود بنابراین باید پیش از مصرف ضد عفونی شوند.

به‌طور کلی می‌توان برای ضد عفونی کردن میوه و سبزی از سه روش استفاده کرد. روش اول: استفاده از آب ژاول یا وایتکس رایج در منازل به صورتی که به ازای هر یک‌لیتر آب 2 تا 4 قطره مایع ظرف‌شویی و یک قاشق چای خوری وایتکس به کار ببریم سپس سبزی‌ها را به مدت 3 دقیقه و میوه‌ها را به مدت 5 دقیقه در این محلول قرار دهیم و پس از آن برای از بین بردن باقی اثرات شیمیایی، سبزی و میوه را دوباره با آب بشوییم تا کاملا تمیز شوند.

روش دوم: استفاده از جوش شیرین یا بی کربنات سدیم نیز موثر خواهد بود به این صورت که یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیتر آب به همراه 2 تا 4 قطره مایع ظرف‌شویی بریزید و کاملا حل کنید سپس میوه و سبزی را داخل محلول بگذارید و مانند روش اول پس از 3 تا 5 دقیقه از محلول خارج و با آب معمولی دوباره آنها را آبکشی کنید.

روش سوم: استفاده از آب گرم برای میوه‌ها بویژه مرکبات، سیب، موز و کیوی است البته در نظر بگیرید که دقت در انجام صحیح این فرایند بسیار مهم است. ابتدا ظرف را با آب گرم 50 تا 60 درجه به همراه 2 تا 4 قطره مایع ظرفشویی پر کنید و میوه‌ها را به مدت یک دقیقه تا 45 ثانیه در آب غوطه ور سازید سپس آن‌ها را خارج کنید و مجددا بشویید. دقت کنید زمان ماندگاری میوه‌ها در آب بیش از مدت قید شده نباشد چراکه سبب کاهش ماندگاری میوه‌ها می‌شود.

میوه ای که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا تقویت می کند - اسپوتنیک ایران
میوه ای که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا تقویت می کند

با توجه به شرایط ویژه خشکبار آنها عمدتا قابل شستشو نیستند البته خشکبارهایی مانند برگه و کشمش را می‌توان پیش از مصرف ابتدا شست سپس در ظرفی مناسب با حرارت ماکروفر، فر و یا آفتاب خشک کرد.

روش اول: استفاده از دمای مرطوب به این شکل که در یک قابلمه ابتدا 2 تا 3 قاشق غذاخوری آب بریزید و پس از اضافه کردن خشکبار به آن در ظرف را بگذارید و به آن حرارت دهید. پس از 3 تا 5 دقیقه آب ظرف تبخیر می‌شود و می‌توانید خشکبار را خارج کرده و هوا دهی کنید.

روش دوم: استفاده از ماکروویو نیز می‌تواند موثر باشد. ابتدا خشکبار را درون کیسه نایلونی قرار دهید و در آن را ببندید سپس به مدت 3 تا 4 دقیقه کیسه را در ماکروویو بگذارید. در این شرایط دمای خشکبار به بالای 50 درجه سانتیگراد می‌رسد و ویروس‌های آن کشته می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا را اعلام کرد و براساس آن در 24 ساعت گذشته 2901 مبتلای جدید شناسایی شده و 123 نفر نیز جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-19 در ایران به 38309 نفر و فوت‌شدگان به 2640 نفر افزایش یافت. تعداد کل بهبود یافتگان نیز به 12391 نفر اعلام شده است.

مطابق با اطلاعات دانشگاه جانز هاپکینز، تا نیمه شب روز 30 ماه مارس، در سراسر جهان، 718685 به بیماری « کووید-19» مبتلا شده‌اند. از این تعداد 33800 نفر درگذشتند و 149 هزار نفر بهبود یافتند.

آمریکا از لحاظ شمار مبتلایان با 139600 نفر در صدر کشورها قرار دارد. ایتالیا با 97600 نفر در جای دوم و چین با 82100 نفر در ردیف سوم قرار گرفته است. کشورهای اسپانیا،آلمان،فرانسه، ایران،بریتانیا، سوئیس و نیدرلند در فهرست 10 کشور با تعداد زیاد مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала