پیام دالایی لاما در خصوص کروناویروس

© AP Photo / Luca Brunoپیام دالایی لاما در خصوص کروناویروس
پیام دالایی لاما در خصوص کروناویروس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دالایی لاما در پیام ویژه ای در خصوص شیوع کرونا‌ویروس در جهان، خواستار اراده جهانی برای غلبه بر این بیماری همه گیر شد.

به گزارش اسپوتنیک، دالایی لاما با پیامی در ارتباط با شیوع کرونا‌ویروس به جهانیان رو کرد و خاطرنشان کرد: " این بیماری یکی از منابع تخریب جهان است و خواستار قاطعیت و شجاعت برای غلبه بر بیماری همه گیر با "استفاده از فناوری و نبوغ ذاتی در انسان شد."

در پیام ویژه دالایی لاما که در روز دوشنبه منتشر شد، وی گفت: "من این واژگان را در پاسخ به درخواست های پی در پی از سوی بسیاری از مردم در سراسر جهان می نویسم. امروز به دلیل شیوع بیماری کرونا‌ویروس، ما در دورانی بسیار سخت زندگی می‌كنیم ... هر چقدر اوضاع پیچیده باشد، باید از فناوری و نبوغ ذاتی انسان استفاده کنیم به طوری که با قاطعیت و شجاعت بر دشواری هایی که به ما وارد شده غلبه کنیم."

پیشنهاد دالایی لاما برای مقابله با کرونا‌ ویروس - اسپوتنیک ایران
پیشنهاد دالایی لاما برای مقابله با کرونا‌ ویروس

رهبر معنوی بودیسم که امسال 84 ساله شده، در محل اقامت خود در تارامشالا در شمال هند در قرنطینه به سرمی‌برد شود و تصمیم شخصی خود وی "برای پایان سریع همه گیری" دعا می کند تا همه مردم "آرامش و خوشبختی را به دست بیاورند."

وی گفت: " طبق سنت باستانی هند، جهان ها ایجاد می‌شوند، زندگی می کنند و سرانجام از بین می روند. از جمله منابع این ویرانی می توان به سلاح و بیماری اشاره کرد که شبیه به شرایطی است که ما امروز تجربه می کنیم. با این حال، موجودات، از جمله انسانها توانایی شگفت انگیز برای زنده ماندن را از خود نشان می دهند. "

 به گفته وی، در زمان تهدید برای سلامتی، طبیعی است که اضطراب و ترس را تجربه کنید. با این حال، به گفته ی متفکر بودایی قرن هشتم، شانتیدوا كه به ما توصیه می‌كند مشكلات موجود در زندگی را مطالعه كنیم: " اگر می توانیم به نوعی آنها را حل کنیم، باید حل کنیم و نگران نباشیم، اما اگر نتوانیم آنها را حل کنیم، دیگر نیازی به نگرانی نداریم. کمک خواهد کرد. "

وی اظهار داشت: " در نتیجه قرنطینه های لازم اعمال شده در سراسر دنیا، بسیاری از افراد با از بین رفتن معیشت خود، مشکلات عظیمی را تجربه می کنند." و دالای لاما از همه افراد مسئول می خواهد که هر چه ممکن است انجام دهند تا به "گروه های آسیب پذیر جامعه" کمک کنند.

 وی از " کادر پزشکی- پزشکان ، پرستاران و پرسنل فنی" تشکر ویژه کرد. دالایی لاما تأکید کرد: " با به خطر انداختن جان خود، جان دیگران را نجات می دهد.."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала