تنبیه بدنی راهکار پلیس هند برای نقض‌کنندگان قرنطینه سراسری +ویدئو

© Sputnik / Dominique Boutin /  مراجعه به بانک تصاویر سیل شکایات فرانسوی ها از همسایگان خود به پلیس به خاطر عدم رعایت قرنطینه
سیل شکایات فرانسوی ها از همسایگان خود به پلیس به خاطر عدم رعایت قرنطینه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس هند برای مجازات کسانی که از قرنطینه خارج می‌شوند تنبیه بدنی در نظر گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، دومین کشور پرجمعیت دنیا با جمعیت ۱.۳ میلیاردی قرنطینه سراسری برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا را در نظر گرفته است. دولت هند همه‌ی افراد جامعه‌اش را ملزم به رعایت قوانین در نظر گرفته با این قرنطینه کرده است. تصاویر و ویدئوهایی از افرادی که در سطح شهر حاضر شده‌ و به قوانین بی‌توجه بوده‌اند و توسط پلیس هند بازخواست و تنبیه بدنی شده‌اند در فضای مجازی منتشر می‌شود که با واکنش‌های کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

کاربران بسیاری سخت‌گیری را در همه‌ی کشورها برای جلوگیری از رفت و آمدهای غیرضروری، لازم می‌دانند و معتقدند برخی بدون توجه به وضعیت پیش‌آمده در کشور خود همچنان سهل‌انگارانه به امور روزمره خود می‌پردازند و گاها از این فرصت پیش آمده نیز برای تفریح و سفر استفاده می‌کنند که باید به هر شکل ممکن از جمله توقیف خودرو، جریمه نقدی، بازداشت و حتی تنبیه بدنی با این افراد برخورد کرد تا سلامت خود و دیگران را به خطر نیندازند.
برخی از کاربران پلیس هند را که کلاهی به شکل ویروس کرونا بر سر کرده را پلیس کرونایی ویژه می‌نامند و راهکار آنها برای ممانعت از رفت و آمد مردم در خیابان‌ها با تنبیه بدنی را راهکاری صحیح عنوان می‌کنند و معتقدند مکانیزم چوب همیشه در جهان سوم بسیار خوب جواب می‌دهد.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

اما جمعی از کاربران با بیان اینکه تنبیه بدنی روشی نادرست است و تنبیه بدنی، نشست و برخاست و شنا زدن در خیابان که پلیس هند برای مجازات مردم حاضر در خیابان در نظر گرفته است را نه تنها چندان کارآمد نمی‌دانند بلکه آن را زمینه شیوع ویروس کرونا می‌دانند و معتقدند برخی به ناچار به خیابان می‌آیند و بهترین گزینه داشتن مجوز برای خروج از خانه می‌باشد که باید توسط مسئولین کشوری تدابیر لازم برای این امر در نظر گرفته شود.

View this post on Instagram

A post shared by توئیتر فارسی (@twiit.farsi) on

گروهی از کاربران نیز عنوان می‌کنند اگر این اتفاق در کشور ایران صورت می‌گرفت خشم حامیان حقوق بشر برانگیخته می‌شد و علیه آن پویش به راه می‌انداختند؛ در حالیکه در ایران نیز باید در ورودی شهرها پلیس با اسلحه می‌ایستاد و ضمن جریمه نقدی مسافران آنها را وادار به برگشت به خانه می‌کرد تا همچون کسانی که به وظیفه عمومی خود عمل کرده‌اند و در خانه مانده‌اند، خود قرنطینگی پیشه کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала