واکنش روسیه به شایعات پیرامون وجود "رد پای آمریکا" در شیوع ویروس کرونا

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به شایعات پیرامون وجود "رد پای آمریکا" در شیوع ویروس کرونا
واکنش روسیه به شایعات پیرامون وجود رد پای آمریکا در شیوع ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو در خصوص ظهور و شیوع ویروس کرونا در جهان از ایالات متحده آمریکا سوالاتی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو هیچ اطلاعی در خصوص وجود "ردپای آمریکا" در ظهور و شیوع ویروس کرونا ندارد. با این وجود، روسیه در این رابطه سوالاتی از ایالات متحده دارد.

مقامات چین: دسترسی افغانستان به دارایی های خارجی خود را احیا کنید - اسپوتنیک ایران
پکن ورود کرونا به چین از امریکا را تأئید نمی کند

این منبع گفت: مدت‌هاست که ما با نگرانی فعالیت‌های بیولوژیک ارتش ایالات متحده را که در نزدیکی مرزهای ما انجام می شود، تحت نظر داریم. در کشورهای همسایه، قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی، آزمایشگاه‌های بیولوژیکی وجود دارند که با پول واشنگتن و با مشارکت متخصصان اعزام شده از آنجا اداره می‌شوند.

آنچه که دقیقاً در این بلوک‌های بسته اتفاق می‌افتد، حتی برای مقامات محلی نیز مشخص نیست، اما به خوبی مشخص است که این فعالیت‌ها مرتبط با پنتاگون است و اعتبار آنها دقیقاً از محل بودجه وزارت دفاع آمریکا تأمین می‌شود.

این منبع می‌افراید: مقصر دانستن یک کشور در مورد اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونا، غیرممکن است و به همین دلیل لحن متهم کننده واشنگتن در قبال چین باعث شگفتی است.

در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده‌اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود ۷ روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала