جهانپور: موارد جدید ابتلا به کرونا در برخی استان های ایران تک رقمی شد

© Photo / IRNAجهانپور: موارد جدید ابتلا به کرونا در برخی استان های ایران تک رقمی شد
جهانپور: موارد جدید ابتلا به کرونا در برخی استان های ایران تک رقمی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جهانپور: توانستیم روند شیب نزولی آمار ابتلا به کرونا در حدود 13 استان نزولی نگه داریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش ایران گفت: موارد جدید ابتلا به کرونا در برخی شهرها و حتی استانها با جمعیتی حدود 39 میلیون نفر یک رقمی و گاهی زیر 5 نفر است اما اسامی این مناطق را فعلا اعلام نمی کنیم تا با سفر مردم دوباره شاهد پیک بیماری در این شهرها نباشیم.

کمک نظامیان روسیه به ایتالیا برای شکست کرونا+ویدیو - اسپوتنیک ایران
کمک نظامیان روسیه به ایتالیا برای شکست کرونا+ویدیو

جهانپور افزود: اینکه آمار تفکیکی استانها را اعلام نکردیم. تصمیم درستی بود که در وزارت بهداشت اتخاذ شد و با این کار توانستیم روند شیب نزولی آمار ابتلا به کرونا در حدود 13 استان نزولی نگه داریم.

وی افزود: افرادی که در روزهای آخر اسفند به مراکز خرید و بعد از آن به سفر رفتند باعث شدند که امروز(10 فروردین) با افزایش موارد ابتلا در کشور مواجه باشیم و شیب افزایش ملایم مبتلایان را در کشور داشته باشیم. میانگین سن مبتلایان 55 سال و میانگین سن فوتی ها 60 سال است. اغلب موارد فوتی هم در هم روزها و هفته های اخیر کسانی هستند که در دو هفته یا سه هفته اخیر بستری شده اند و هنوز هر 10 دقیقه یک نفر جانش را بر اثر ویروس کرونا از دست می دهد .موارد شدید هم که 3467 نفر هستند در بخش های ویژه بستری هستند.

جهانپور گفت: ما در منطقه مدیترانه شرقی تنها کشوری هستیم که آمار دقیق داریم کشورهای این منطقه که در شرق آن چین و در غرب اروپا با آمار بالا وجود دارند اغلب آماری اعلام نمی کنند یا آمارهای نادرست و غیر واقعی دارند و این نشانه عاری بودن آنها از بیماری نیست بلکه نشان ناتوانی آنها در شناسایی بیماران است.

وی درباره آمار مبتلایان به کرونا در ایران گفت: 2901 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در ایران به ثبت رسیده است و در مجموع شمار مبتلایان به این ویروس به 38309 نفر رسید. همچنین با ثبت 123 مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا ویروس، تعداد کل درگذشتگان بر اثر ابتلا به کرونا ویروس به 2640 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала