گزارش و تحلیل

کرونا، هیولای پنهان در دور و بر ما

© REUTERS / West Asia News Agency / Ali Kharaکرونا، هیولای پنهان در دور و بر ما
کرونا، هیولای پنهان در دور و بر ما - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان می گویند: با توجه به تست های محدود، ما فقط نوک کوه یخی از جمعیت آلوده را می بینیم. در عین حال، عفونت نهفته می تواند یک کانون جدید عفونت را ایجاد کند.

اسپوتنیک به نقل از رسانه چکی "تیسکالی" می نویسد: تیمی از ویروس شناسان چینی و آمریکایی داده های بالینی را از شهر چینی ووهان به دلیل عفونت پنهان تجزیه و تحلیل کردند. با توجه به تست های محدود، ما فقط نوک کوه یخی از جمعیت آلوده را می بینیم.

ویروس کرونا تقریبا نیمی از ساکنان سیاره زمین را خانه‌نشین کرده است - اسپوتنیک ایران
3 میلیارد نفر مجبور به خانه‌نشینی شده‌اند

مهمترین راز اپیدمی ویروسی فعلی: چقدر نفر به کرونا ویروس آلوده شده اند و حتی از آن خبر ندارند، زیرا آنها علائم ناشی از کرونا ندارند؟ اولین مطالعه گسترده این موارد پنهان نشان می دهد که در کل تعداد از افراد آلوده، تعداد آنها می تواند به ۶۰٪ برسد. بنابراین، ممکن است تعداد  ناقلین مخفی بیشتر از مبتلایان کشف شده باشد.

چنین تعداد زیادی توضیح می دهد که چرا عفونت به سرعت و به راحتی گسترش می یابد.

به گفته رئیس هیات پژوهشی دانشگاه ووهان چین، "مطابق معتبرترین فرضیه ما، حداقل ۵۹٪ از افراد مبتلا - تست نشده اند و می توانند دیگران را آلوده کنند. این امر ممکن است توضیح دهد که چرا ویروس در استان هوبی چین ( مرکز آن ووهان است) خیلی سریع شیوع یافته است و اکنون در سرتاسر جهان گردش می کند.

اما اگر فرضیات مربوط به ووهان به سادگی در مورد اروپا بکار برده شود، چه می شود؟ در این صورت در اروپا که حالا در آن حدود ۲۰۰ هزار مورد عفونت ثبت شده است، اکنون بیش از ۳۰۰ هزار مورد ابتلای پنهان وجود دارد.

تدروس ادهانوم - اسپوتنیک ایران
آزمایش پادزهر کرونا ویروس به زودی در نروژ و اسپانیا

ویروس شناسان آلمانی از باواریا نیز در نشریه "ساینس نیوز" نوشتند: پژوهش های ما این فرض را تایید کردند که افراد مبتلا ی دارای علائم خفیف یا بدون آن به گسترش عفونت کمک می کنند. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که ویروس کرونا قبل از ظاهر شدن اولین علائم آن در طول هفته اول بیماری منتقل می شود. در این زمان هزاران و حتی میلیون ها ویروس در بینی و گلو مبتلایان تولید می شود.

به این خاطر، کارشناسان باواریایی می گویند که برای کشف و شناسایی  تعداد حد اکثر افراد آلوده که فاقد علائم بوده و یا علائم مبهمی دارند، انجام تست های جمعی لازم و ضروری است. در آلمان فقط در هفته گذشته ۲۰۰ هزار نفر تست شده اند و در جمهوری چک بیش از بیست هزار در طول سه هفته. 

میلان کوِبک، رئیس اتاق پزشکی چک، خاطرنشان کرد: به خاطر تست های محدود می توان فقط نوک کوه یخ از افراد آلوده را مشاهده کرد. 

آیا می توان این کلمات را فقط یک استعاره بی ضرر دانست؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала