مدت زمان بقای کرونا ویروس در بدن چقدر است؟

© Photo / Public domain / CDC/ Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAMمدت زمان بقای کرونا ویروس در بدن چقدر است؟
مدت زمان بقای کرونا ویروس در بدن چقدر است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کرونا ویروس پس معالجه و برطرف شدن علائم تا مدتی همچنان در بدن باقی می ماند.

به گزارش اسپوتنیک،  بر اساس مقاله منتشر شده در نشریه  ATSJournals، یک تیم بین المللی از دانشمندان در مرکز پزشکی پکن تحقیقاتی را انجام داده و زمان باقی ماندن کرونا ویروس در بدن را تعیین کردند.

براساس نتایج این مطالعه، پزشکان به این نتیجه رسیده اند که در نیمی از بیماران COVID-19، ویروس حتی پس از ناپدید شدن همه علائم، از یک تا هشت روز در بدن باقی می ماند. در همین راستا، دانشمندان تمدید دوره قرنطینه کسانی را که از عفونت کرونا ویروس بهبود یافته اند، یک تا دو هفته ضروری می دانند.

متخصصان داده های 16 بیمار را که میانگین سنی آنها 35.5 سال بود و از 28 ژانویه تا 9 فوریه 2020 تحت معالجه قرار گرفتند را تجزیه و تحلیل کردند. همه آنها بهبود یافته و وضعیت ویروسی منفی دارند. در ابتدا، وضعیت ویروسی با استفاده از دو آزمایش متوالی با استفاده از روش واکنش زنجیره ای پلیمراز تأیید شد.

یکی ازدانشمندان شرکت کننده در این تحقیق گفت: " این بیماری در درجات مختلف وخامت رخ داده است. دوره نهفتگی به طور متوسط پنج روز طول می کشد، همه بیماران تب، سرفه، گلو درد و تنگی نفس داشتند.

در جهان 600 هزار و 863 مورد عفونت کروناویروس ثبت شده است. از نظر تعداد افراد آلوده، ایالات متحده با 104.3 هزار نفر تاکنون پیشرو بوده است. ایتالیا با 86.5 هزار آلوده در جایگاه دوم قرار دارد و در جایگاه سوم، چین  با 81.4 هزار مورد ابتلا قرار دارد.

تعداد موارد مرگ بر  اثر بیماری COVID-19 در سراسر جهان تقریباً 27.4 هزار نفر است. حدود 133.4 هزار نفر بهبود یافتند.

 

 

 

 

 

  

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала