روسیه: وضعیت دشوار ایران نتیجه تحریم های آمریکا است

© Sputnik / Valeriy Melnikovروسیه: وضعیت دشوار ایران نتیجه تحریم های آمریکا است
روسیه: وضعیت دشوار ایران نتیجه تحریم های آمریکا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماریا زاخارووا وضعیت "کووید-۱۹" را در ایران مصنوعی خواند و خواستار لغو تحریم ها شد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: وضعیت دشوار کرونا ویروس در ایران تا حد زیادی مصنوعی است، زیرا این نتیجه تحریم های یک جانبه ایالات متحده علیه این کشور است، آنها باید بلافاصله برداشته شوند.

کرونا، هیولای پنهان در دور و بر ما - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کرونا، هیولای پنهان در دور و بر ما

وی گفت: این مسئله با توجه به فشارهای بی سابقه بر ایران اقتصادی، سیاسی تا حد زیادی به نظر مصنوعی ایجاد شده است. بیانیه های بی پایانی که نه تنها اخلاقی بلکه زمینه حقوقی را نیز هدف می گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: روسیه مدتهاست که خواستار لغو تحریم ها علیه ایران است. روسیه به ویژه از واشنگتن خواست تا فوراً تحریم های غیر انسانی خود را لغو کند که مانع از مبارزه کامل علیه ویروس همه گیر کرونا در دولت های مربوطه می شود. این امر در وهله اول در مورد ایران صدق می کند.

وی همچنین فراخوان درخواست معاون وزیر امور خارجه سرگئی ریابکوف به ایالات متحده را برای کنار گذاشتن تحریم های یکجانبه علیه ایران، که در کمبود بودجه برای حل مشکلات فوری در بخش مراقبت های بهداشتی، تجربه می کند خاطر نشان شد.

سازمان بهداشت جهانی در ۱۱ مارس از شیوع عفونت کرونا ویروس جدید "کووید-۱۹" با عنوان بیماری همه گیر خبر داد. براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، بیش از ۵۰۹ هزار نفر در حال حاضر در جهان آلوده هستند و بیش از ۲۳ هزار نفر جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала