کرونا، خطری برای موجودیت اتحادیه اروپا

© REUTERS / Ludovic Marinکرونا، خطری برای موجودیت اتحادیه اروپا
کرونا، خطری برای موجودیت اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه همه گیر شدن ویروس کرونا را تهدیدی برای موجودیت اتحادیه اروپا دانست .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، امانوئل مکرون خاطرنشان ساخت در شرایط فعلی ، بقای اتحادیه اروپا در معرض خطر است. به ویژه ، این بیماری همه گیر اصول اساسی توافقنامه شنگن از جمله عدم وجود مرزها بین کشورهای عضو را تهدید می کند. رهبر فرانسه گفت: "ما با خطر مرگ شنگن روبرو هستیم."

پیش از این ، کشورهای اتحادیه اروپا از کمبود تجهیزات پزشکی شکایت داشتند. براساس محاسبات کمیسیون اروپا ، این انجمن برای مقابله با بیماری ویروس کرونا به ده برابر تجهیزات بیشتر نیاز دارد. با این حال ، بیشتر اعضای اتحادیه نمی توانند تولید خود را افزایش دهند.

جایگاه اول آمریکا در جهان از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا  - اسپوتنیک ایران
جایگاه اول آمریکا در جهان از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا

براساس آخرین آمار ، بیش از 531.7 هزار نفر در سراسر جهان به بیماری کرونا ویروس مبتلا شده، 24 هزار نفر فوت کرده ، 122.2 هزار نفر از بیماران درمان گردیده اند. ایتالیا ، اسپانیا ، آلمان و فرانسه،  بزرگترین کانون های این عفونت ویروسی در اروپا  هستند.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و  به دنبال آن مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. 11 مارس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت چند  ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما ویروس کرونا به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته و بیشتر در خانه بمانند تا این بیماری ریشه کن شود.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی دربدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала