مطرح شدن درخواست لغو کامل همه تحریم های یکجانبه

CC0 / Pixabay / سازمان ملل تهدید به قتل گزارشگر ویژه این سازمان توسط عربستان را تایید کرد
سازمان ملل تهدید به قتل گزارشگر ویژه این سازمان توسط عربستان را تایید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگی های دائم روسیه ، چین ، ایران ، سوریه ، کره شمالی ، کوبا ، نیکاراگوئه و ونزوئلا در سازمان ملل متحد نامه ای به آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان ارسال کردند و در آن خواستار برداشته شدن کامل و فوری همه تحریم های یک جانبه شدند که مانع مبارزه کشورها با ویروس کرونا می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، نسخه ای از این نامه که  به دستور وزیران امور خارجه 8 کشور نامبرده ارسال شده ، در توییتر نمایندگی دائم روسیه منتشر شده است.

در نامه ارسالی گفته می شود :" امروز ما یک دشمن مشترک داریم : کووید ـ 19 و همانطور که شما خاطرنشان کردید کردید ، زمان" تدارکات، شتاب و افزایش تلاش ها "فرا رسیده است. دولت های ما اراده سیاسی و اخلاقی را برای حرکت در این راستا دارند."

روسیه خواستار لغو فوری تحریم ها علیه ایران برای مبارزه با کرونا شد  - اسپوتنیک ایران
روسیه خواستار لغو فوری تحریم ها علیه ایران برای مبارزه با کرونا شد

با این وجود ، همانطور که در این سند ذکر شده است ، نویسندگان نامه "مجبورند بپذیرند که این مسئله برای آن دسته از کشورهایی که اکنون با تحریم های یک جانبه ، غیرقانونی و ناقض ناهنجار قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل ، روبرو هستند ، دشوار و حتی  غیرممکن است."

در این سند آمده است: "با توجه به موارد فوق ، ما با احترام از شما می خواهیم كه خواستار حذف كامل و فوری چنین تحریم های غیرقانونی وبی اساس برای وارد کردن فشار اقتصادی شوید .. تا شرایط برای  پاسخ جامع و مؤثر همه اعضای جامعه بین الملل به كروناویروس مهیا شود."

براساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت تا به حال ، بیش از 414 هزار نفر در جهان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 18 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و  به دنبال آن مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. 11 مارس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت چند  ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما ویروس کرونا به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا این بیماری ریشه کن شود.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی دربدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала