بیش از 70 هزار مورد ابتلا به کرونا در آمریکا

© AP Photo / David Dee Delgado/Getty Imagesنیویورک
نیویورک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در آمریکا حداقل 1050 نفر بر اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک بر اساس آخرین آمارها، تعداد کل مبتلایان به کروناویروس در جهان به نیم میلیون نفر نزدیک می‌شود و بر اساس آمارهای رسمی دولت‌ها بیش از 22000 نفر جان باخته‌اند.

در آمریکا هم تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا فراتر از 70000 نفر رسیده است و دستکم 1050 نفر درگذشتند. پیشتر سازمان بهداشت جهانی هشدار داده بود با توجه به روند رو به رشد شیوع کرونا در آمریکا، این کشور ممکن است به کانون جدید عفونت تبدیل شود.

بیشترین مبتلایان آمریکایی در نیویورک بوده‌اند. همزمان سنای آمریکا یک برنامه محرک اقتصاد به ارزش دو هزار میلیارد دلار برای کاهش تأثیر شیوع بیماری به تصویب رسانده است.

بر اساس آمارهای رسمی در بیست و چهار ساعت گذشته تعداد موارد مرگ بر اثر کروناویروس در اسپانیا به بالای 4000 نفر رسیده است.بیشترین ابتلا در مادرید به ثبت شده است. اسپانیا از لحاظ ابتلا به کرونا، چهارمین کشور دنیا با بیش از 56 هزار نفر مبتلاست.

در فرانسه تعداد موارد فوتی به 1331 نفر رسیده است. در ایتالیا تعداد موارد فوت به 7500 نفر رسیده است که دوبرابر چین می باشد.

آمریکا با نفوذ در سازمان های بین المللی به جهان لطمه میزند - اسپوتنیک ایران
آمریکا با نفوذ در سازمان های بین المللی به جهان لطمه میزند

در روسیه که 840 مورد ابتلا به کرونا تایید شده است، کارها و همچنین تمامی رستوران‌ها، پارک‌ها و مغازه‌ها قرار است از روز 27 مارس به مدت یک هفته تعطیل ‌شوند. از نیمه شب 26 مارس تمامی پروازهای ورودی و خروجی از روسیه متوقف می شوند به جز پروازهایی که مسافران روس را به کشورشان برخواهند گرداند.

در ژاپن فرماندار توکیو از شهروندان پایتخت خواست در خانه بمانند که این باعث شد مردم با هجوم به مراکز خرید قفسه‌ها را خالی کنند. توکیو فقط 212 مورد کرونا از مجموع 1200 مورد در کل ژاپن را به ثبت رسانده است.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала