بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در لندن پراز جوانان مبتلا به کرونا است

© AFP 2023 / Isabel Infantesبخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در لندن پراز جوانان مبتلا به کرونا است
بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در لندن پراز جوانان مبتلا به کرونا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم روزنا الین خان، پزشک و نماینده پارلمان بریتانیا اوضاع در بیمارستان محل کار خود در لندن در شرایط همه گیر شدن ویروس کرونا را توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه گاردین، الین خان خاطرنشان می سازد 15 سال در بخش اورژانس مشغول به کار است ، اما تاکنون چیزی شبیه وضع فعلی را ندیده است. وی می گوید: "ما شاهد افزایش واضح تعداد بیماران مبتلا به علائم عفونت تنفسی ناشی از ابتلا به کووید ـ 19 هستیم." صبح روز یکشنبه ، بخش مراقبت های ویژه پر از بیماران دارای وضع وخیم دجار مشکلات تنفسی شدید بود. به دلیل کمبود مکان ، تعدادی از بیماران بالغ در بخش مراقبت های ویژه کودکان بستری شدند ".

سیگاری ها چه خوراکی هایی  را باید بیشتر مصرف کنند؟ - اسپوتنیک ایران
عوارض خطرناک تر ویروس کرونا برای سیگاری ها

الین خان خاطرنشان می کند که کروناویروس تنها سالمندان را تهدید نمی کند. ما جوانان را می بینیم که کاملاً سالم بودند و اکنون در بیمارستان هستند. برخی از آنها زیر 40 سال هستند ، اما برای زنده ماندن به دستگاه تنفس مصنوعی احتیاج دارند. برخی علائم ویروس کرونا برای پزشکان بریتانیایی نیز تعجب آور بود. از جمله برخی از بیماران از درد شکم شکایت دارند.

الین خان نگران آن است بروز این بیماری همه گیر منجر به کمبود دستگاه تنفس مصنوعی شود که پزشکان ایتالیایی قبلاً با آن روبرو بوده اند. با وجود این ، بسیاری از بریتانیایی ها هنوز متوجه نشده اند که امتناع  از تماس با افراد دیگر چقدر مهم است و نسبت به اقدامات قرنطینه ای که مقامات توصیه می کنند بیهوده عمل می کنند.او می گوید: "برخی ازمردم این را نوعی از تعطیلات می دانند اما  بدون اقدام برای محدود کردن تماس ها ، در معرض فاجعه قرار خواهیم گرفت."

براساس آخرین آمار ، تا به حال 19.6 هزار نفر در جهان در اثر ابتلا به نوع جدید کروناویروس  جان  خود را از دست داده اند. 436 هزار مورد ابتلا تشخیص داده شد که از این تعداد 111.8 هزار نفر درمان شده اند . در بریتانیا   این بیماری در هشت هزار نفر مشاهده شده و 423 بیمار فوت کرده اند.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و  به دنبال آن مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. 11 مارس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت چند  ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما ویروس کرونا به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا این بیماری ریشه کن شود.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی دربدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала