ایران از هرگونه ابتکار توقف جنگ در یمن استقبال می کند

© REUTERS / Fawaz Salmanایران از هرگونه ابتکار توقف جنگ در یمن استقبال می کند
ایران از هرگونه ابتکار توقف جنگ در یمن استقبال می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران به پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس در جنگ ها درهمه مناطق جهان از جمله یمن برای آمادگی بیشتر در مقابله با پیامدهای گسترش کرونا تاکيد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنيم، سخنگوي وزارت امور خارجه ایران در خصوص پایان جنگ در یمن گفت: ایران از هرگونه ابتکاری که توقف جنگ و رفع محاصره مردم یمن را به همراه داشته باشد، استقبال می‌کند.

رقص خاخام یهودی در خیابان‌های پایتخت عربستان + ویدئو - اسپوتنیک ایران
حمایت ائتلاف عربی از تصمیم دولت یمن درباره آتش بس

سید عباس موسوی در ادامه افزود: یمن در نتیجه جنگی ویرانگر در معرض بزرگ ترین فاجعه انسانی قرار گرفته است. تجاوز نظامی نیروهای خارجی و محاصره ظالمانه هوایی، دریایی و زمینی یمن در پنج سال گذشته راه‌های کمک رسانی به مردماین کشور را مسدود کرده و اکنون گسترش بیماری کرونا در نبود حداقل امکانات و وخامت وضعیت انسانی در این کشور نگرانی‌ها را مضاعف کرده است.

وی افزود: می تواند اقدام مهمی برای جلوگیری از مرگ هزاران انسان بی گناه و گامی اساسی برای گشودن دریچه ای برای برقراری صلح و ثبات باشد.

سازمان بهداشت جهانی در 11 مارس از شیوع کروناویروس جدید با نام کووید19 به عنوان بیماری همه گیر خبر داد. براساس آخرین اطلاعات این سازمان، بیش از 414 هزار نفر در جهان آلوده اند، بیش از 18 هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала