400 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند

© samira esmaeili / iran - corona400 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند
400 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سازمان بهداشت جهانی، تا کنون بیش از 400 هزار نفر در جهان به ویروس کووید 19 مبتلا شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سازمان بهداشت جهانی، تا کنون بیش از 400 هزار نفر در جهان به ویروس کووید 19 مبتلا شده اند.

روسیه خواستار لغو فوری تحریم ها علیه ایران برای مبارزه با کرونا شد  - اسپوتنیک ایران
روسیه خواستار لغو فوری تحریم ها علیه ایران برای مبارزه با کرونا شد

در این میان کشورهای چین، ایتالیا، اسپانیا، آمریکا دارای بیشتر آمار مبتلایان به این بیماری هستند. براساس آخرین داده ها، در مجموع 495 مورد عفونت کروناویروس در روسیه ثبت شده است، 57 مورد از آنها طی روز گذشته به ثبت رسیده است. بیشتر افراد بیمار در مسکو زندگی می کنند.

نوع جدید کرونا ویروس در پایان سال گذشته در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت دو ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته است و به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا همگان بتوانند این بیماری را ریشه کن کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала