روسیه خواستار لغو فوری تحریم ها علیه ایران برای مبارزه با کرونا شد

© Sputnik / Maksim Blinovروسیه خواستار لغو فوری تحریم ها علیه ایران برای مبارزه با کرونا شد
روسیه خواستار لغو فوری تحریم ها علیه ایران برای مبارزه با کرونا شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه خواستار لغو فوری تحریم های آمریکا علیه ایران برای مبارزه موثر علیه ویروس کووید 19 شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزارت امور خارجه روسیه  پس از تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف گفت: روسیه از ایالات متحده می خواهد كه بلافاصله تحریم های ایران را مانع از مبارزه با COVID-19 كند.

سازمان بهداشت جهانی: آمریکا می تواند کانون شیوع کرونا شود - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی: آمریکا می تواند کانون شیوع کرونا شود

این دو مقام در مورد موضوعات مربوط به همه گیر شدن کروناویروس بحث کرده و از همکاری دو جانبه در مقابله با این چالش جهانی قدردانی کردند. همچین در خصوص اقدامات و ابتکارات مربوطه به سایت های سازمان های بین المللی، از جمله سازمان ملل در راه مبارزه با کرونا به مذاکره نشستند.  

در این گزارش آمده است: "لاوروف تأكید كرد كه فدراسیون روسیه به طور جدی از واشنگتن می خواهد كه فوراً تحریم های غیرانسانی خود را لغو كند كه مانع از مبارزه كامل با ویروس کرونا در دولت های مربوطه می شود."

علاوه بر این، وزرای امور خارجه روسیه و ایران در مورد موضوعات مطرح شده در دستور کار بین المللی، از جمله بحران روسیه و موضوع افغانستان به گفتگو نشستند.

براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، تا به امروز بیش از 330 هزار نفر در حال حاضر در جهان به این ویروس آلوده شده اند، بیش از 14.5 هزار نفر جان باخته اند.  نوع جدید کرونا ویروس در پایان سال گذشته در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت دو ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته است و به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا همگان بتوانند این بیماری را ریشه کن کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала