بی‌تفاوتی برخی از مسافران نوروزی به کرونا و آغاز سفرها در جاده‌های ایران +ویدئو، عکس

© Photo / IRNAافزایش محسوس تردد در جاده‌های ایران
افزایش محسوس تردد در جاده‌های ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعطیلات نوروزی در ایران در نبود قرنطینه و محدودیت‌های تردد با سفرهای نوروزی همراه شده است که واکنش‌های گسترده کاربران در صفحات اجتماعی را به همراه داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، گسترش شیوع ویروس مرگبار کرونا در جهان و همزمانی این اتفاق با آغاز سال جدید شمسی، تعطیلات نوروزی و آغاز سفرها در ایران با وجود اخطارها و توصیه‌های مسئولان بهداشت و درمان، شرایط سخت‌تری را در این کشور بوجود آورده است. تصاویر و ویدئوهایی از حضور مردم در جاده‌ها و گفت‌وگو با آنان در این رابطه در فضای مجازی منتشر می‌شود که واکنش‌های کاربران را به دنبال داشته است.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

کاربران بسیاری ضمن اظهار تاسف، معتقدند وقتی مردم برای سلامت خود این چنین رفتار می‌کند، دولت هر چقدر هم تلاش کند بی‌نتیجه خواهد بود و در واقع این مصاحبه‌ها فقر فرهنگی در ایران را به نمایش گذاشته‌اند. جمعی از کاربران اما دولت را متهم می‌داند که قرنطینه را اجباری و سراسری نکرد تا مردم در خانه‌هایشان بمانند و از شیوع بیشتر بیماری کرونا در ایران جلوگیری کنند. و در مقابل این کاربران برخی معتقدند دولت قرنطینه را لازم نمی‌بیند چون در آن صورت باید خسارت مشاغل و هزینه‌های مردم را پرداخت کند اما این کار را نمی‌کند و مردم را به جان یکدیگر می‌اندازد.

View this post on Instagram

A post shared by euronews persian (@euronews_persian) on

گروه دیگری از کاربران با بیان نظرات متفاوت خود درباره افرادی که در این شرایط تفریح و مسافرت را به سلامت خود و سایر اعضای جامعه ترجیح می‌دهند، معتقدند این دسته از مردم نه تنها کادر درمانی، پرستاران و پزشکان را درک نمی‌کنند و به مردمی که در قرنطینه مانده‌اند بی‌تفاوت‌اند، با شدت دادن به شیوع کرونا در جامعه و سخت‌تر کردن زندگی برای دیگران، به آینده‌ی ایران و ایرانی صدمه می‌زنند. این کاربران بر این باورند باید مجازاتی برای کسانی که این چنین هنجارشکنی می‌کنند در نظر گرفت تا جامعه کمتر آسیب ببیند.

View this post on Instagram

A post shared by باشگاه خبرنگاران جوان | YJC (@yjc.news) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала