افت گسترش کرونا در ایران واقعی است؟

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی: باید کاری کنیم که این ویروس شیوع پیدا نکند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»،رئیس‌جمهور ایران اعلام نمود که تعداد ورودی‌ها به بیمارستان‌ها و فوتی‌ها بر اثر کرونا کاهش پیدا کرده است.

حسن روحانی در ادامه گفت:« ورودی به بیمارستان‌ها در استان‌ها کاهش پیدا کرده است و از آن طرف تعداد فوتی‌ها روند کاهش دارد که هر دو خبر مهمی برای ما بود که اقدامات صورت کرفته تاکنون اقدامات مهمی بوده و باز تشکر می‌کنیم از نظام سلامت کشور که با همه زحمات و ایثار  این کار مهم و اساسی را انجام می‌دهند.

هشدار: نیمی از تهران هنوز ابتلا به کرونا را جدی نگرفته‌اند - اسپوتنیک ایران
هشدار: نیمی از تهران هنوز ابتلا به کرونا را جدی نگرفته‌اند

البته طوری باشد که زمان لازم را برای درمان در اختیار نظام سلامت قرار دهیم. یعنی پیک بیکاری در یک زمان رخ ندهد جرا که باید تخت‌های مراقبت‌های ویژه و کادرهای درمانی توان رسیدگی به بیماران را داشته باشند. باید کاری کنیم که این ویروس شیوع پیدا نکند. در این جلسه مطرح شد اگر یک فرد آلوده در شرایط عادی تماس داشته باشد چند نفر را آلوده می‌کند و اگر قرنطینه باشد چند نفر. خیلی مهم است که اگر فردی مبتلا به این ویروس شد، حتما در جایی قرنطینه شود. این قرنطینه یا بیمارستان است، یا خانه اش. در هر صورت نباید تحرکی در جامعه داشته باشد».

روز دوشنبه 23 ماه مارس اعلام شد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به 23049 نفر رسیده و تا کنون 1812 نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند. از سوی دیگر، بیش از 8 هزار نفر با علائم مشکوک به کرونا در مبادی 19 استان ایران شناسایی شده اند و از خروج 2700 مسافر تهرانی دارای علائم اولیۀ کرونا نیز جلوگیری شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала