تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به 266 هزار نفر رسید

© Depositphotos.com / Hasenonkelزمین
زمین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-19»، بیش از 11 هزار نفر جان خود را در سراسر جهان از دست دادند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به 266000 نفر رسیده است. بر اثر ابتلا به ویروس کرونا بیش از 11 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. طی یک روز 32 هزار نفر به بیماری «کووید-19» مبتلا شده‌اند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

نکات جالب در رتبه بندی خوشبخت ترین کشورهای جهان  - اسپوتنیک ایران
نکات جالب در رتبه بندی خوشبخت ترین کشورهای جهان

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا اظهار داشت که از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی،  966 مورد جدید ابتلا به کووید -19 در کشور شناسایی شده و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به 20610  نفر رسید.

تعداد 7635 نفر از بیماران کووید-19 در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است. با جان باختن 123 نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به 1556 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала