سفیر ایران در روسیه: مبارزه با کرونا مردم ایران را متحد کرده است

© Sputnik / Nina Zotina /  مراجعه به بانک تصاویر سفیر ایران در روسیه: مبارزه با کرونا مردم ایران را متحد کرده است
سفیر ایران در روسیه: مبارزه با کرونا مردم ایران را متحد کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاظم جلالی معتقد است که شیوع ویروس کرونا در ایران منجر به بروز بحران سیاسی در این کشور نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه اظهار داشت که شیوع ویروس کرونا در ایران از جمله در بین چندین مقام عالی رتبه، منجر به بروز بحران سیاسی در این کشور نخواهد شد، زیرا کل ملت در مواجهه با یک تهدید مشترک متحد شده‌اند.

سفیر ایران در روسیه: جامعه جهانی باید در مواجهه با کرونا یک جبهه متحد ایجاد کند - اسپوتنیک ایران
سفیر ایران در روسیه: جامعه جهانی باید در مواجهه با کرونا یک جبهه متحد ایجاد کند

جلالی در پاسخ به سؤال درباره پیامدهای احتمالی اجتماعی - سیاسی اپیدمی ویروس کرونا در ایران گفت: "وقتی مردم ایران با این پدیده روبرو شدند، تنها وحدت ملی ما افزایش یافت. فرهنگ ملی ایرانی ما به ما کمک می‌کند تا هنگام بروز مشکلات به یکدیگر نزدیک شویم." به گفته وی، هر فردی صرف نظر از موقعیت و ثروتش می‌تواند از بیماری کرونا رنج ببرد و ابتلای مقامات ایرانی نیز موضوع غیر عادی نیست. تمام مردم ایران نیز به همین شیوه و بدون توجه به موقعیت خود و سیاست، بسیج شدند. این دیپلمات گفت: "اتحاد بین مردم و مقامات وجود دارد و آنها به یکدیگر کمک می کنند."

سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: "حتی در سفارتخانه (سفارت ایران در روسیه) ، در دفتر نمایندگی ما، دوستان من، همگی مسئولیت و نیاز به کمک به مردم و کشورشان را می‌کنند. این احساس مسئولیت را تمامی ایرانیان در سراسر جهان و همچنین در داخل ایران نشان می‌دهند."

آمادگی ایران برای کمک به آمریکا در مبارزه با کرونا - اسپوتنیک ایران
آمادگی ایران برای کمک به آمریکا در مبارزه با کرونا

جلالی خاطر نشان کرد: "این سطح از وحدت و همچنین روحیه کمک و پاسخگویی متقابل که به طور سنتی در فرهنگ ایرانی است، در برخی موارد حتی منجر به گسترش ویروس کرونا در کشور شده است. حتی برخی از دلایل شیوع این بیماری با این روحیه پاسخگویی مرتبط هستند، زیرا افراد یکدیگر را رها نمی‌کنند. این وحدت بین اعضای خانواده و بین افراد نزدیک در ایران کاملاً آشکار است. بنابراین، شاید این یکی از دلایل شیوع گسترده این بیماری (در ایران) باشد."

گفتنی است در بین مقامات بلند پایه ایران، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، رضا رحمانی وزیر صنعت‌، معدن و تجارت و ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. علاوه بر این، نتایج تست کرونای 23 نماینده مجلس ایران مثبت بوده است. در بین دو نماینده مجلس ایران، فاطمه رهبر و محمد علی رمضانی بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران تا دوم فروردین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 20 هزار و 610 نفر رسیده است. مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در ایران به 1556 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала