روش تشخیص کروناویروس در کودکان

© Fotolia / Drubig-photoبچه ها
بچه ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیماری «کووید-19» در کودکان اغلب شبیه سرماخوردگی است.

به گزارش اسپوتنیک، یوگنی کوماروفسکی، پزشک کودکان و مجری تلویزیونی روسیه در باره ابتلای کودکان به ویروس کرونا و روش تشخیص آن تعریف کرد.

کوماروفسکی در این باره گفت:« بدن کودکان راحتتر مراحل بیماری را پشت سر می‌گذارد. ویروس «کووید-19» اغلب در کودکان شبیه بیماری سرماخوردگی سپری می‌شود. اما در زمان ابتلا به ویروس کرونا، کودکان اغلب دچار حالت تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه خطرناک است، این نکته است که محرک این بیماری مدت طولانی در کار روده ایجاد اختلال می‌کند.

از اینرو باید بر وضعیت تنفسی و کار روده بزرگ کودکان نظارت شدید شود. اما تقریبا تمام موارد مرگ کودکان بر اثر ابتلا به «کووید-19»، با آسیب های سنگینی مرتبط است که ربطی به ویروس ندارد.

ارتباط روده و مغز و حافظه - اسپوتنیک ایران
ارتباط روده و مغز و حافظه

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала