رسانه‌ها: آمریکا جاسوس اسرائیل را از لبنان خارج کرد

© AP Photo / Pool/Darko Bandicرسانه‌ها: آمریکا جاسوس اسرائیل را از لبنان خارج کرد
رسانه‌ها: آمریکا جاسوس اسرائیل را از لبنان خارج کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های لبنان مدعی شدند که یک بالگرد آمریکایی جاسوس اسرائیل را از این کشور خارج کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه لبنانی النهار نوشت: روز پنجشنبه یک بالگرد آمریکایی عامر الفاخوری، جاسوس اسرائیل را از سفارت واشنگتن در بیروت به بیرون از لبنان منتقل کرد.

آمریکا به لبنان برای آزادی جاسوس اسرائیلی فشار وارد می کند - اسپوتنیک ایران
آمریکا به لبنان برای آزادی جاسوس اسرائیلی فشار وارد می کند

سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه لبنان روز جمعه اعلام كرد كه ناصیف حتا، وزیر امور خارجه این کشور سفیر امریکا در بیروت را برای ارائه توضیحاتی درباره علل و نحوه انتقال عامر الفاخوری از سفارت امریکا در منطقه عوکر به خارج لبنان احضار کرده است.

پیش از این ویدئویی در اینترنت منتشر شد که در آن یک بدل‌پیما (Osprey V-22) که توسط نیروهای دریایی آمریکا و منحصراً در عملیات ویژه نیروهای ویژه استفاده می‌شود،عصر روز پنجشنبه در حوالی سفارت امریکا در بیروت فرود آمده و الفاخوری را به خارج از لبنان منتقل می‌کند.

پیش از این، حزب الله و جنبش امل از احزاب شیعه لبنان به تصمیم دادستانی ارتش مبنی بر آزادی الفاخوری و اعزام غیر مجاز وی به خارج از این کشور اعتراض کرده بودند.

به گفته رسانه های لبنانی، الفاخوری یکی از رهبران پلیس بوده است که برای اسرائیل در مناطق اشغالی جنوب لبنان کار کرده و سرپرست " الخیام"، بدنام ترین زندان آن منطقه، جایی که شکنجه و بازجویی از شهروندان لبنانی صورت می‌گیرد، بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала