گزارش و تحلیل

جنگ ما با کرونا؛ چگونه پیروز شویم؟

© Sputnik / Press Service of the Moscow Department of Health /  مراجعه به بانک تصاویر جنگ ما با کرونا؛ چگونه پیروز شویم؟
جنگ ما با کرونا؛ چگونه پیروز شویم؟  
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروفسور آنچا بارانوا در کانال یوتیوب تعریف کرد که چرا کروناویروس به انسان حمله کرد، چگونه یک عفونت خطرناک وارد سلول های ما می شود و چه کسی در معرض خطر است.

اسپوتنیک به نقل از یوتیوب و روزنامه "کامسامولسکایا پراودا" چاپ مسکو: یک دانشمند روسی- آمریکایی، استاد دانشگاه جورج میسون، بر اساس آخرین داده های علمی در مورد عفونت کرونا توصیه هایی را ارائه کرد. خانم آنچا بارانوا ژنتیک شناس و استاد دبیرستان ژنتیک سیستمی آن دانشگاه آمریکایی در باره حمله کنونی کرونا و اقدام های شخصی و پزشکی فرد مبتلا مصاحبه کرد.

وسایل ضد کرونا در سیبری رونمایی شد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
وسایل ضد کرونا در سیبری رونمایی شد

سوال: اگر شما می دانید که در منطقه اپیدمی کرونا قرار دارید چه باید انجام بدهید؟

جواب: اول، شایان ذکر است که هیچ کس ازآنفلوانزا و سایر بیماریهای حاد تنفسی مصون نیست. اگر حالتان بد شده و مریض شدید، تب و سرفه را شروع کردید، این بدان معنا نیست که شما حتما کرونا گرفتید. هنوز  در اطراف ما هم آنفلوانزا، هم رینو ویروس ها، هم آدنو ویروس ها و ویروس های دیگر وجود دارد.

در هر صورت، با تمام این بیماری ها، شما باید مراقب حال و سلامت خود باشید و کاری کنید تا عوارض نداشته باشید.

دوم، اگر مبتلا به کرونا هستید، اما فرد مسن نیستید و به بیماری های مزمن مبتلا نیستید، نگران نباشید. به احتمال زیاد، شما بدون عوارض جدی بعد از مدتی تندرست خواهید شد. اما! شما باید تمام تلاش خود را برای جدایی تان از سایر افراد به ویژه خویشاوندان سالخورده، از طریق انزوا بکار ببرید. حداقل در یک اتاق جداگانه بمانید. اگر جدا از بقیه نزدیکان زندگی می کنید - برای مدتی از بازدید از خویشاوندان سالمند خودداری کنید و به هیچ وجه به سر کار نروید!  

سوم، اگر شما در گروه ریسک هستید، باید تمام تلاش خود را بر عدم  انتقال بیماری به مرحله حاد متمرکز کنید. حتی اگر کسی بیماری های مزمن داشته باشد، اصلا حتمی نیست که همه متلایان مجبورند شکل حاد کرونا را تحمل کنند. - انتشار ویروس در مرحله حاد بیماری بطور مستقیم در ریه ها رخ می دهد. این امر ریه ها را در وضعیتی قرار می   دهد به نام (ARDS)  سندرم پریشانی حاد تنفسی که "ادم ریه" نامیده می شود. در ریه ها چه می گذرد؟ دیواره های آلوئولی (وزیکول های موجود در ریه ها) ضخیم می شوند و مایع در آنها جمع می شود. این کار منجر به این می شود که حجم هوا در وزیکول ها کاهش می یابد و ریه ها نمی توانند به طور عادی کار کنند. فرد احساس می کند که نفس کشیدن برای او دشوار است.  در حالی که ادم ریه هنوز خیلی قوی نیست و می توانید با آن مبارزه کنید، بدون اینکه ساختار ریه ها را تخریب کنید، سعی کنید آهسته آهسته نفس بکشید. اما اگر تنفس شخص به حدی مختل شود که رنگ ظاهر او کبود شود، وی به کمک پزشکی نیاز دارد. این کمک در درجه اول مکانیکی خواهد بود. برای این کار از دستگاه تهویه مصنوعی ریه استفاده می شود. متأسفانه، اگر چنین دستگاهی به بیماری در حالت حاد وصل شود، به دلیل این که تهویه ریه ها بصورت مکانیکی انجام می شود، آلوئول های او بیش از حد کشیده می شوند. این امر منجر به این می شود که ریه ها حتی بیشتر آسیب دیده و عملکرد آنها کاهش می یابد.

کرملین در مورد سلامت پوتین در ارتباط با کروناویروس سخن گفت - اسپوتنیک ایران
کرملین در مورد سلامت پوتین در ارتباط با کروناویروس سخن گفت

دو راه حل وجود دارد. پزشکان مجرب در بیمارستان سعی دارند کاری کنند تا فشار مکانیکی به ریه های بیمار در حال تنفس کمتر شود. این راه حل اول است یعنی تا آنجا که ممکن است حالت تهویه ملایم باشد  و برای فردی که مریض است، مهمترین چیز این است که تمام تلاش خود را بکار ببرد تا از بروز مرحله حاد این بیماری جلوگیری شود. این راه حل دوم است.

-در بیشتر موارد، این بیماری تب و سرفه ایجاد می کند. با این علائم ناخوشایند باید به طرز شایسته مبارزه کرد. در این شرایط داروی مطلوب آسپیرین است. این دارو نه تنها باعث کاهش دما و رفع درد (سردرد ، مفاصل ، عضلات) می شود، بلکه در عین حال باعث کاهش التهاب سیستمیک و تشکیل ترومبوز از جمله در ریه ها نیز می شود. اگر فردی آسپیرین مصرف کند در حالی که عفونت هنوز به سندرم خطرناکی تبدیل نشده است، در این صورت تعداد کمی از افراد در بیمارستان بستری خواهند شد.

مهم: این توصیه فقط در مورد بزرگسالان و فقط برای افرادی است که منع مصرف ندارند. در صورت شک - با پزشک خود صحبت کنید.

یادداشت سردبیر: سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند: اگر شما تب دارید، پاراستامول مصرف کنید. این دارو موارد منع مصرف دارد. در هر مورد فردی، شما باید با پزشک مشورت کنید.

در برابر سرفه، همانطور که از مشاهدات بیماران پیدا است، استفاده از استیل سیستئین بسیار مؤثر است.

این دارو نه تنها در مبارزه با سرفه بلکه در کاهش گلوتاتیون ناشی از حمله کرونا نیز مؤثر خواهد بود (گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که در بدن تولید می شود و عملکردهای محافظتی را انجام می دهد).

در مرحله پیشگیری، از داروهای ضد ویروسی استفاده نکنید. تا به امروز، هیچ یک از داروهای ضد ویروسی موجود اثر اثبات شده ضد کرونا را ندارد. اما عوارض جانبی آنها سلامت انسان را بدتر می کند.

آنتی بیوتیک ها فشار بر ارگانیسم را افزایش می دهند، اما برای مقاومت با کرونا کاری انجام نمی دهند. در صورت شروع انتشار ویروس کرونا در ریه های آسیب دیده، ممکن است این دارو فقط با پیشرفت ذات الریه مورد نیاز باشند. چنین درمانی، قاعدتا در حال حاضر در بیمارستان انجام می شود.

مهم: اگر تنفس شما به دلیل هر نوع عفونت تنفسی بدتر شود، نفس کشیدن دشوار می شود، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که روی شکم دراز بکشید و نه روی کمر و حتی بهتر- نشستن، خم شدن به جلو- در حالی که تنفس تسهیل می شود و ریه ها حداقل از لحاظ مکانیکی آسیب نمی بینند.

این مجموعه اقدامات پیشگیرانه بسیار ساده و مؤثر است که از انتقال عفونت کرونا به فاز حاد جلوگیری می کند که تهویه مکانیکی را ایجاب نماید.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала