کشته شدن 2 سرباز ترکیه در سوریه

© REUTERS / Murad Sezer نظامیان ترکیه
نظامیان ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو سرباز ترکیه در روز 19 مارس در درگیری با شبه‌نظامیان یکی از گروه‌های تروریستی کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، اولگ ژوراولیوف رئیس مرکز روسی آشتی طرف های درگیر در سوریه در کنفرانس مطبوعاتی کوتاه مدت اعلام نمود که دو سرباز ترکیه در روز 19 مارس در درگیری با شبه‌نظامیان یکی از گروه‌های تروریستی کشته شدند.

وی در توضیح گفت:« در جاده М4 سوریه، نظامیان ترکیه مورد حمله شبه‌نظامیان یکی از گروه‌های تروریستی قرار گرفتند که تحت کنترل ترکیه قرار ندارند. در جریان این نبرد دو نظامی ترکیه کشته شدند.

افشای اعزام شبه نظامیان به ادلب سوریه توسط آمریکا  - اسپوتنیک ایران
افشای اعزام شبه نظامیان به ادلب سوریه توسط آمریکا

در نتیجه حملات موشکی از سوی گروه های رادیکال به نظامیان ما در ادلب، دونظامی ما کشته و یک نفر مجروح شده است. اقدامات جوابیه فورا انجام شدند».

مرکز آشتی از فرماندهان تشکیلات غیرقانونی مسلح می خواهد از تحریکات مسلحانه خودداری ورزند و به حل و فصل مسالمت آمیز در مناطق تحت کنترل خود گذار کنند.

جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 ژانویه 2011 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.

داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала