درخواست ایران از جهانیان: از امریکا بخواهید تحریم ها علیه ما را لغو كند

CC0 / Pixabay / سازمان ملل تهدید به قتل گزارشگر ویژه این سازمان توسط عربستان را تایید کرد
سازمان ملل تهدید به قتل گزارشگر ویژه این سازمان توسط عربستان را تایید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای اعلام کرد ایران از جامعه بین المللی می خواهد كه ایالات متحده را به لغو تحریم هایی كه مانع از مقابله تهران با كروناویروس هستند، فرا بخواند.

به گزارش اسپوتنیک، در این سند آمده است: "تحریم های غیرانسانی و غیرقانونی ایالات متحده مانع جلوگیری  شیوع بیشتر ویروس کرونا از جمله به سایر کشورها  بوده و  به سلامت و زندگی ایرانیان و شهروندان سایر کشورها آسیب می رسانند."

نمایندگی دائمی ایران خاطرنشان می سازد : "به عبارت دیگر ، در حالی که ایالات متحده در تلاش است ویروس را در داخل کشور خود مهار کند ،  به گسترش آن در خارج از این کشور کمک می کند و توانایی های حرفه ای برخی از کشورهای آسیب دیده را که سعی در مبارزه با این بیماری همه گیر دارند ، تضعیف می کند."

سفارت ایران - اسپوتنیک ایران
جمع آوری امضاء در کمپین لغو تحریم های علیه ایران

براساس این سند ، این وضعیت نتیجه "ادامه تحریم های غیرقانونی ایالات متحده علیه ایران و برخی از دیگر از کشورها" است. تأکید می شود که اکنون تحریم های آمریکا نه تنها به منافع تجاری و اقتصادی کشورها بلکه به زندگی شهروندان آنها آسیب می رساند.

در ادامه بیانیه نمایندگی دائمی ایران آمده است:" جمهوری اسلامی ایران همه کارهای ممکن را انجام داده است و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس بسیار مسری انجام می دهد. با این وجود ، اگرچه ایران نه از نظر اقتصادی و نه از نظر حرفه ای ضعیف نیست ، اما تحریم های  ایالات متحده باعث می شود که وارد کردن داروهای و تجهیزات پزشکی لازم برای ایرانیان غیر ممکن شود که به طور جدی تلاشهای ملی مربوطه ما را برای مقابله با این بیماری تضعیف می کند . "

در این گزارش آمده است: سازوکار به اصطلاح ویژه ای که به ایران اجازه واردات دارو را می دهد ، در شرایط فعلی پاسخگوی نیاز کشور و موثر نیست و زیرا با دیگر موانع مربوط به تحریم های آمریکا روبرو است.

"در شرایط فعلی و با توجه به ماهیت این بیماری همه گیر ، جامعه جهانی باید از ایالات متحده بخواهد که فوراً تمام  تحریم هایی را که به طور غیرقانونی علیه ایران وضع کرده ، لغو کند تا ایران بهتر بتواند با ویروس کرونا مقابله  کند. زمان انجام این کار فرا رسیده است ".

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала