ربیعی: اعطای بسته معیشتی و وام به مردم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی ربیعی سخنگوی دولت ایران اعلام کرد: به ۴میلیون نفر وام و ۳ میلیون خانوار بسته معیشتی تعلق می‌ گیرد..

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی ربیعی سخنگوی ایران، در چهارشنبه‌ شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی از اقدامات دولت برای مقابله با کرونا اطلاع داد.

ظریف فرا رسیدن نوروز و سال جدید را تبریک گفت - اسپوتنیک ایران
ظریف فرا رسیدن نوروز و سال جدید را تبریک گفت

وی اظهار داشت: ما امسال، سال سختی را پشت‌ سر گذاشتیم، ما در سال جاری ۱۰ حادثه بزرگ را دیدیم و می‌ توان گفت که در موضوع آخر یعنی مسئله کرونا وزارت بهداشت به‌ خوبی عمل کرده است.

ربیعی افزود: خوشبختانه در حال حاضر زیرساخت‌ های درمانی ما به‌ خوبی تجهیز شدند و تخت‌ های بیمارستانی ما ۲ برابر شده است، همچنین در برخی مناطق به‌ اندازه ۴۰ سال قبل بیمارستان جدید ایجاد کردیم و حدود ۹ میلیون نفر هم به‌ صورت یک‌ باره بیمه شدند.

ربیعی ادامه داد: ما همچنین سمت و سوی تولید را به‌سمت لوازم ضدعفونی‌‌کننده بردیم. سازمان برنامه و بودجه و تأمین اجتماعی کمک کردند و ما طلب تأمین اجتماعی را صفر کردیم، فعلاً وام خرید و قرض الحسنه را به ۴ میلیون نفر می‌دهیم که سود ۱۲ درصدی آن را ۴ درصد مردم پرداخت می کنند و ۸ درصد دیگر را دولت پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین به ۳ میلیون خانوار بسته‌های معیشتی پرداخت خواهد شد که تمام مراحل آن بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌ شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала