گمانه زنی درباره زمان از بین رفتن ویروس کرونا در ایران

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر آخرین آمار کرونا در ایران: شناسایی ۲۶۱۲ بیمار جدید و جان باختن 120 نفر دیگر
آخرین آمار کرونا در ایران: شناسایی ۲۶۱۲ بیمار جدید و جان باختن 120 نفر دیگر  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس تخمین‌های انجام شده از ۱۵ فروردین به بعد میزان ابتلا به ویروس کرونا در ایران سیر نزولی پیدا می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، مینو محرز قائم مقام انجمن حمایت از بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره زمان اوج بیماری کرونا در ایران گفت: ما هم اکنون در اوج درگیری با ویروس کرونا در کشور هستیم و این حجم بالا تا ۱۵ فروردین فروکش خواهد کرد و تعداد خیلی خیلی کمتر خواهد شد. از ۱۵ فروردین به بعد میزان ابتلا به ویروس کرونا بر اساس تخمین‌های انجام شده سیر نزولی پیدا می‌کند.

افزایش محسوس تردد در جاده‌های ایران  - اسپوتنیک ایران
آغاز کنترل تردد مسافران از خروجی ۱۱ استان ایران

محرز افزود: مردم عید را رعایت کنند و در خانه بمانند. بدترین کار در ایام عید این است که نزد بزرگترها که گروه حساس تری هستند برویم و اگر خودمان بیماری را داشته باشیم و از آن بی اطلاع باشیم به آن‌ها منتقل کنیم.

وی در ادامه درباره اینکه این ویروس تا چه زمانی در جامعه باقی می‌ماند گفت: تا اردیبهشت و خرداد پیک ویروس کرونا در کشور کم می‌شود. سارس که در عربستان به وجود آمد ۳۵ درصد موجب مرگ و میر شد و خیلی زود هم کنترل شد، ولی ویروس کرونای فعلی که در کشور با آن مواجهه هستیم قدرت سرایت بیشتری نسبت به سارس و قدرت کشندگی کمتری دارد.افرادی که بهبود پیدا می‌کنند به مشکلات دائمی ریه دچار نمی‌شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: افرادی که بهبود پیدا می‌کنند به مشکلات دائمی ریه دچار نمی‌شوند و بعد از بهبودی به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند.

مینو محرز در پاسخ به این سوال که این موضوع صحت دارد که ویروس کرونا سه تا چهار روز در گلو می‌مانند و در این چند روز اگر آب نمک غرغره شود در گلو از بین می‌رود و وارد ریه‌ها نمی‌شود؟ گفت: از مردم خواهش می‌کنم که گوش به این اخبار غیر موثق ندهد چرا که اینفودمی کرونا از اپیدمی کرونا خطرناک‌تر است. این مسائل اصلا جنبه علمی ندارد.

وی گفت: طرح این مسائل ناشی از اینفودمی کرونا است. (اینفودمی همان اپیدمی اخبار نادرست است)، اینفودمی اخبار نادرست مردم دنیا و همچنین مردم کشور را بیچاره کرده است. از این دست مسائل امروز زیاد است.

محرز در ادامه با انتقاد از وضعیت پیش آمده اضافه کرد: چند روز قبل هم ادعا کردند که شربت درمان کرونا را ساخته اند و سازمان غذا و دارو برای اطلاع افکار عمومی اطلاعیه مبنی بر جعلی بودن آن صادر کرد. عده‌ای از این آب گل آلود در حال ماهی گرفتن هستند و مردم ما باید دقت کنند که ماهی این افراد شیاد نشوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مردم که الان در خانه نشسته اند در فضای مجازی و اخبار نباشند و وقت خود را صرف فرزندان و زندگی خود بکنند. توصیه می‌کنیم کمی دید و بازدیدهای خود را عقب بیاندازد هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید. به جای اول فروردین اول اردیبهشت به دیدن اقوام و دوستان خود بروند.

طبق آخرین آمار، تعداد قربانیان نوع جدید ویروس کرونا به 1135 نفر و شمار مبتلایان به این بیماری در ایران به ۱۷۳۶۱ نفر رسید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала