پومپئو: آمریكا كمكهای بشردوستانه به چین و ایران می کند

© AP Photo / J. Scott Applewhiteپومپئو: آمریكا كمكهای بشردوستانه به چین و ایران می کند
پومپئو: آمریكا كمكهای بشردوستانه به چین و ایران می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن با توجه به گسترش کرونا ویروس جدید، به مقامات ایران و چین در زمینه ارائه کمکهای بشردوستانه به این کشورها و همچنین از طرف سایر کشورها و سازمان ملل کمکهای زیادی ارائه می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، در بیانیه روز چهارشنبه که توسط مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا قرائت شد آمده است: ما هم به کره شمالی و هم به ایرانیان كمكهای بشردوستانه پیشنهاد كردیم و همچنین یشنهاد کردیم كه سازمان ملل متحد و سایر كشورها برای ارائه كمكهای بشردوستانه به این كشورها همکاری كنند.

موافقت آمریکا برای تعلیق برخی از تحریم‌های ایران - اسپوتنیک ایران
موافقت آمریکا با تعلیق برخی از تحریم‌های ایران

ما این کار را ادامه می دهیم و این دقیقاً همان کاری است که باید در طول بحران انجام شود. مقامات ایران در رابطه با شیوع ویروس همه گیر کرونا اتهاماتی به سمت رهبری ایالات متحده زند.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور خاطرنشان كردند كه مجازاتهای آمریكا به كشور این اجازه را نمی دهد كه اقدامات لازم را انجام دهد و به همین دلیل مستقیماً در گسترش کرونا ویروس و پیامدهای بیماری همه گیر تأثیر می گذارد.

شیوع بیماری کرونا ویروس جدید در مرکز چین در پایان سال ۲۰۱۹ تقریباً در ۱۴۰ کشور جهان گسترش یافت و توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک بیماری همه گیر شناخته شد. براساس آخرین داده ها، بیش از ۲۱۰ هزار نفر در جهان آلوده شده اند و حدود ۸.۵ هزار نفر جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала