موافقت آمریکا با تعلیق برخی از تحریم‌های ایران

© REUTERS / Denis Balibouseموافقت آمریکا برای تعلیق برخی از تحریم‌های ایران
موافقت آمریکا برای تعلیق برخی از تحریم‌های ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در جریان رایزنی با آمریکا، واشنگتن با تعلیق برخی تحریم های ایران موافقت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در گفتگو با شبکه خبری المیادین اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز 200 هزار نفر گذشت و تعداد فوتی‌ها نیز به بیش از 8 هزار نفر رسیده است که سهم چین و اروپا از این ویروس در کل دنیا، 80 درصد است.

ترامپ: من رییس جمهور دوره جنگ هستم - اسپوتنیک ایران
ترامپ: من رییس جمهور دوره جنگ هستم

وی در پاسخ به سوالی درباره نقش سازمان بهداشت جهانی در کاهش تبعات تحریم‌های آمریکا علیه ایران در شرایط بهداشتی کنونی و شیوع ویروس کرونا افزود: دیروز (سه شنبه) با وزیر خارجه آمریکا در این رابطه تماس گرفتم و در آن بر نیاز ایران به حمایت در مقابله با ویروس کرونا تاکید کردم.

وی تصریح کرد: آمریکا نیز با تعلیق برخی از تحریم‌ها علیه ایران به خصوص در حوزه بانکی در شرایط فوق العاده و اضطراری موافقت کرد.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز از دیگر کشورهایی که از طریق انتقال تجهیزات پزشکی به ایران، به این کشور در مقابله با ویروس کرونا حمایت کردند، تقدیر و تشکر کرد.

در همین رابطه، «مایک رایان» عضو کمیته امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی به شبکه المیادین گفت که «این سازمان با همکاری خود با ایران به شکل دائم ادامه می‌دهد».

عضو کمیته امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که نباید این بحران را که اکنون جهان درگیر آن شده است، به یک مساله سیاسی کرد.

رایان گفت که سازمان بهداشت جهانی به کار خود برای آزادسازی منابع و تامین نیازهای اضطراری و ضروری برای ایران و ایجاد ضمانت به شرکت‌ها برای همکاری در این زمینه بدون نگرانی از عواقب آن ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала